Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nataschja
#707248
Ik weet dat je een hond geen varkensvlees mag geven, maar hoe zit het met gedroogde varkensoren ??
Mag dat ook niet in verband met de ziekte van Aujeszky ??
Door tieneke
#707296
Kan geen kwaad want het is verhit geweest,hier krijgen ze alleen maar echte verse botten wat veel beter werkt voor schone tanden.
Door Nelly
#707362
Ik geef ze tegenwoordig nooit meer sinds een van m'n Newfen vroeger er erge jeuk van kreeg. Het is en blijft varken he.
Door Nataschja
#707472
Ik had het van een vriend gekregen en soms geen ik hem er eentje van las ik weg ga als "afleiding".
Had er helemaal niet aangedacht dat het varken was en misschien slecht was.
Door Lil
#707633
Ik vind de varkensoren veel te vet en ik heb toch al een hond die overgevoelig op bepaalde voedingsstoffen reageert. Ik geef hier als ik wat geef runderoren. Zowel gedroogd als gewoon lekker rauw met de haren/vacht nog erop  ;).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#707773
[quote="Nataschja"]
Ik had het van een vriend gekregen en soms geen ik hem er eentje van las ik weg ga als "afleiding".
Had er helemaal niet aangedacht dat het varken was en misschien slecht was.
[/quote]

Als je ook wist hoe rottig die dingen aan een gehemelte kunnen blijven plakken dan zou je zo ook niet geven en dan weggaan. :-\
Door *Natasja*
#707859
[quote="Angelique"]
Als je ook wist hoe rottig die dingen aan een gehemelte kunnen blijven plakken dan zou je zo ook niet geven en dan weggaan. :-\
[/quote]

Nee, ik zou ze ook absoluut niet zonder toezicht geven.
Door Fynn
#707879
Ik geef geen varkens oren vind ze veel te vet.
Af en toe (en dat is niet vaak) een runder oor of een bullepees maar het liefst een lekker "vers" bot.

Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
Door willzo
#707892
[quote="Fynn"]
Ik geef geen varkens oren vind ze veel te vet.
Af en toe (en dat is niet vaak) een runder oor of een bullepees maar het liefst een lekker "vers" bot.
Groetjes Rian,Ijuba en Fynn
[/quote]

Hier even een waarschuwing voor bullepezen. Van een bullepees (uit de winkel) kan de hond dunne reepjes met z'n voortandjes vanaf scheuren en dit kan tussen de tanden blijven zitten.

Dit is dus gebeurd bij mijn hond alleen ik had het niet door. Dit stukje pees is gaan rotten en heeft de aangrensende tandjes aangetast. Mijn hond heeft hierdoor twee voortandjes met rotte plekjes aan over gehouden. Hier dus geen bullepees meer, maar alleen nog rauwe botten.
Door Car
#708624
Varkensoren worden niet gerookt maar door een bad met smaak/geurstoffen enz. gehaald. deze kunnen een intolerantiereactie geven, wat vooral te merken is aan huid/vachtproblemen.
Mijn honden krijgen ze dus niet maar ook geen kluiven die er qua kleur hetzelfde uitzien.
Geef ik liever een stukje schapenvet of gewoon een vleeskluif.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#708658
hier geven varkens- maar ook runderoren een probleem.
Zodra mijn oudste er een op heeft kan ik met mijn  vingers in zijn strot om de stukken die vastgekleeft achter in zijn keel zitten weg te halen.
Die stukken zitten nog aardig klem ook.
Levengevaarlijk vind ik ze hier komen ze dus ook niet meer in huis.
Ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door