Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#707516
Is het waar dat honden gras eten als ze last hebben van hen maag?
En zo ja, wat kan ik daar dan aan doen? Kan het komen door de eerste keer pens vandaag?
Groetjes en prettig weekend.
Cylke
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#707530
als het waar is dat ze dan last hebben van hun maag, dan heeft mijn hond al ruim 5 jaar-iedere dag last van zijn maag. Hij eet echt iedere dag als hij buiten is gras.Het voordeel is dat hij er niet van spuugt, maar het nadeel is dat het in zijn poepert blijft hangen!
Wat je er aan kan doen weet ik niet maar ik denk dat het bij mijn  hond een gewoonte is geworden.
groetjes ellen
Gebruikersavatar
Door pike
#707564
Hier wordt ook elke dag wel wat gras gegeten. Het komt niet terug en wordt doorgaans gewoon uitgepoept (hier blijft dus zelden iets hangen  8))
Door Tanna
#707638
Onze hond eet ook gras en bovendien fluitekruid, brandnetel en kleine bereklauw. 't Liefst als het nog jong blad is, dat is toch het lekkerst.
Door pallas
#707642
Nox pakt elke dag wel een "snackje" vaak kiest ze voor gras maar ook wel brandnetel :o oid wat er op dat moment het lekkerste is. Nooit overgeven of zo. Ze is wel een groente liefhebber en dat zijn niet alle honden. Apart geval dus ;)
Door Lily
#707697
Mijn honden( Duitse Doggen) eten al jaren gras en niet eventjes maar minuten lang!
Ik laat ze gaan, het is vast ergens goed voor.
Er is ook een duidelijke voorkeur voor lang fris gras.
Mijn derde hondje die inmiddels overleden is at alleen gras als ie misselijk was en ging dan ook geheid over zijn nek, waardoor de misselijkheid weer verdween!!
Dus lekker laten eten zou ik zeggen!
Gr. LIly
Door judith1967
#707716
Mijn hond eet van die periodes dat ie vaak gras eet.
Ik laat hem maar,vroeger toen ie brok at,dan graasde hij ook en dan kotste hij er gelijk achteraan uit.Maar nu op vers kotst ie niet meer na gras eten.
Door willzo
#707897
[quote="pike"]
Hier wordt ook elke dag wel wat gras gegeten. Het komt niet terug en wordt doorgaans gewoon uitgepoept (hier blijft dus zelden iets hangen  8))
[/quote]

;D ;D   Nou hier wel. Hangt er weer zo'n vies bruinig sliertje die ik uit mijn hond zijn kontje mag trekken. jak

Ik heb een sheltie met een mega dikke broek. Op een dag (dacht ik) dat er een takje in zijn broek zat.
Ik met m'n blote handen dat takje eruit halen, was het een sliert poep aaaah jakkie!  :o

Bowie hier is ook gek op gras eten (koeieneren noem ik dat), met het bovenstaande in gedachten ik dus niet.
Laatst gewijzigd door willzo op zo 11 feb 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#708594
Hier wordt ook weel gras gegeten, het lijken af en toe wel een stel grazende koeien.
Meestal hebben ze er geen last van, maar soms gaan ze wel over hun nek.
Pas had mijn reu zijn hele maaltijd kippenvleugels eruit gegooid en daar zat heel veel gras tussen, ik weet nog niet of hij last had van de kip of het gras.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door