Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wendy178
#707339
Ik heb toch even een vraag over mijn pup en barf
Ik wil hem ook graag mee laten doen met de andere hij krijgt uiteraard nu ook al wat,maar ik twijfel aan de hoeveelheid die ik hem mag geven is dat uitgaande van wat hij nu weegt of van zijn volwassen gewicht wat hij hebben mag per dag
Door tieneke
#707342
Een pup geef je 45 a 50 gram  barf/kvv per kg lichaamsgewicht.
Maar de ene hond heeft meer nodig dan de andere,dus voeren met je ogen  ;)
Door tieneke
#707345
Wel beginnen met kippennekken die je eventueel plat slaat en hierna eens een kipkarkasje etc.
Door Nelly
#707352
Mijn Andor heeft ook van het begin af aan barf en kvv gegeten; ik heb nooit iets gewogen, zowel de hond niet als het voedsel niet. Gewoon altijd op het oog en het gevoel gevoerd. Als je maar zorgt voor voldoende afwisseling en natuurlijk calcium, dat is in mijn ogen veel belangrijker. Btw, Andor is een witte herder dus toch een meer dan middelgrote hond en hij is prachtig opgegroeid.
Door wendy178
#707440
ok bedankt dan weet ik dat het goed gaat in ieder geval ik gok nu een beetje met hem en hij zien er prima uit groeit als kool alleen jat wel eens een kippenkarkas van de groters en moet zeggen dat hij er geen problemen mee heeft en in zijn ontlasting vind ik geen stukjes bot
Gebruikersavatar
Door Angelique
#707520
Niks wegen kan prima als je b.v. weet dat een half pak bibi 500 gram weegt of als je al zolang met voer bezig bent dat je zo los uit de pols wel weet hoe 300 of 500 gram ongeveer aanvoelt.
Ik vind het wel handig en verstandig om in het begin toch even de hoeveelheden af te wegen zodat je in voorkomt dat hij te weinig of teveel krijgt. Zo geef je b.v. als je alleen pens geeft normaliter wat meer in de bak dan wanneer je spiervlees geeft omdat die laatste veel rijker is. Een pup die te dik wordt of gewoon te hard groeit daar koop je ook niks voor. Meten is weten.
Door wendy178
#708301
ben ik met je eens hij groeit nu normaal ongeveer 1 kilo per twee weken is gewoon voor een Engelse cocker spaniel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door