Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#703511
Ik krijg van iemand de volgende vissoorten. Kan ik die allemaal voeren?

Makreel
Flint (schrijf je dat zo?)
Wijting
en later snoek (of snoekbaars? sorry, ik ben geen vis kenner, ik eet het nooit)....

Kan ik deze allemaal voeren? Zijn er ook soorten (ook die ik niet vermeld heb) die je niet mag voeren? En welke vallen onder spiervlees en welke onder vleesbot (de sardientjes en zalmkoppen weet ik al wel ;)).

Rachel.
Door wendy178
#703619
Ik zou ook heel graag willen weten welke vis waaronder valt ik begin net en heb dat niet kunnen vinden :-[
Door 202Spots
#703628
Malamoods schreef: Ik krijg van iemand de volgende vissoorten. Kan ik die allemaal voeren?

Makreel
Flint (schrijf je dat zo?)
Wijting
en later snoek (of snoekbaars? sorry, ik ben geen vis kenner, ik eet het nooit)....

Kan ik deze allemaal voeren? Zijn er ook soorten (ook die ik niet vermeld heb) die je niet mag voeren? En welke vallen onder spiervlees en welke onder vleesbot (de sardientjes en zalmkoppen weet ik al wel ;)).
Ik denk dat je FINT bedoeld...ook wel 'gestipte reuzenharing' genoemd,en toen ik het op zocht ,stond er dat het 'n bijna uitgestorven vissoort  is,dus als je 't krijgt dan heb je wel wat bijzonders! ;)

Voor zover ik weet kan je ALLE vis soorten voeren, sommige hebben misschien meer graten dan anderen of 'n andere smaak.
Wanneer er 'n kop en graat aan en in de vis zit dan word het als "vlees BOT" gerekend.

Ik krijg bij de Asian Market wel is de koppen van verschillende soorten vis, en sommige kijken me heel erg lelijk aan..ik heb geen idee welke vis het geweest is  maar als de honden ze willen eten vind ik prima,als ze er niks van willen weten dan gooi ik ze weg.
Door Malamoods
#703683
Nou, da's handig om te weten! Zolang ik "krijgertjes" kan bemachtigen, dan kan ik lekker proberen met wat hij lekker vindt en de vissoorten flink afwisselen.... Alleen de sardienes vallen dus onder spiervlees en de soorten zonder graat... Je hebt van die diepvriespakjes koolvis etc., kun je die ook voeren? Heeft dat uberhaupt voedingswaarde?
Vanavond krijg ik de vis en ik ben zo benieuwd wat Ikijok ervan vindt! Hij vindt zalmkop en sardienes in elk geval al heerlijk!

Rachel.
Door Lizzy
#703709
Malamoods schreef: Nou, da's handig om te weten! Zolang ik "krijgertjes" kan bemachtigen, dan kan ik lekker proberen met wat hij lekker vindt en de vissoorten flink afwisselen.... Alleen de sardienes vallen dus onder spiervlees en de soorten zonder graat... Je hebt van die diepvriespakjes koolvis etc., kun je die ook voeren? Heeft dat uberhaupt voedingswaarde?
Vanavond krijg ik de vis en ik ben zo benieuwd wat Ikijok ervan vindt! Hij vindt zalmkop en sardienes in elk geval al heerlijk!

Rachel.
Nee, witte vis bevat natuurlijk wel wat eiwitten enzo, maar super voedzaam is het niet. Maar dat is op zich helemaal niet erg. Als je maar niet 4 dagen per week witvis gaat voeren.
Door *Natasja*
#704052
Forel, mogen ze dat hebben? En heeft dat veel voedingswaarde? Over een paar maanden gaan we waarschijnlijk met de zaak forel vissen, de gevangen vis mag je mee naar huis nemen (gerookt of niet, maar ik neem ze natuurlijk mee voor de honden als ze het mogen  ;))
Door tieneke
#704067
*Natasja* schreef: Forel, mogen ze dat hebben? En heeft dat veel voedingswaarde? Over een paar maanden gaan we waarschijnlijk met de zaak forel vissen, de gevangen vis mag je mee naar huis nemen (gerookt of niet, maar ik neem ze natuurlijk mee voor de honden als ze het mogen  ;))
Forel is ook een vette vis en vinden ze hier geweldig  :P
Dus alle vis verzamelen voor de hondjes  ;)
Door *Natasja*
#704068
tieneke schreef: Forel is ook een vette vis en vinden ze hier geweldig  :P
Dus alle vis verzamelen voor de hondjes  ;)
Ik moet ze natuurlijk eerst nog wel zien te vangen... :-\
Door tieneke
#704070
*Natasja* schreef: Ik moet ze natuurlijk eerst nog wel zien te vangen... :-\
Joh dat wordt een makkie  8) ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#704192
Flint/fint, snoek, snoekbaars zijn zoetwatervissen. Alle zoetwatervis kun je het beste eerst een dag of 10 invriezen alvorens te voeren, dit ivm eventuele parasieten ;)
Door jantjehermien
#704201
Sommige vissen hebben van die enge stekels op de rug moet je die er niet afhalen?Zoals bij stekelbaars.Niet dat ik die gegeven heb maar vraag me het gewoon af.
Door Malamoods
#704328
pike schreef: Flint/fint, snoek, snoekbaars zijn zoetwatervissen. Alle zoetwatervis kun je het beste eerst een dag of 10 invriezen alvorens te voeren, dit ivm eventuele parasieten ;)
Ja, de zoetwatervisjes gaan in het vriezertje hoor! ;) Ik heb vijf makrelen en één fint gekregen.... Vanavond gaat hij voor het eerst makreel eten. Ik ben benieuwd! Binnenkort krijg ik ook snoek(baars), dus qua vis zit ik super goed!

Rachel.
Door Dtje
#704649
ik zou ook geen kogelvis (dacht dat het zo heet?) geven dat is die vis die ze in japan rauw eten (barfende japjes) en als die niet goed schoongemaakt wordt is het gelijk je laatste avondmaal.........
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door