Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mammalou
#702728
Mijn hond van 2,5 jaar heeft altijd zijn entingen gehad en laatstelijk in februari 2006 een inenting met Nobivac L+DHPPI via dierenarts Hopmans in Roden.

Nu ontving ik tot mijn verbazing een oproep èn een herinnering voor een puppy-enting (cocktail) waarin opnieuw o.a. tegen parvo wordt geënt.

Van de fabrikant (Intervet) begreep ik dat er voor de Nobivac L+DHPPI 3 jaar immuniteitsduur wordt verleend. Voor drie specifieke aandoeningen (kennelhoest, Weil en parainfluenza) weet ik dat de werkingsduur 1 jaar is (als je al bereid zou zijn om deze versie toe te passen).

Ik erger mij aan Hopmans die me min of meer een schuldgevoel aanpraat, omdat ik mijn hond in dit opzicht iets tekort zou doen door de termijnen niet in acht te nemen.

Ik heb de inenting geweigerd en de oproep naast mij neergelegd. Ik ben tamelijk afkerig van inenten. M.i.v. welke datum is de richtlijn voor deze inenting eigenlijk gewijzigd? Wie heeft hetzelfde meegemaakt?
Door mammalou
#703164
Nou begrijp ik het: de afkondiging op 23-11-2006 was dus een min of meer administratief-juridische kwestie. De cocktail en het effect daarvan waren vóór en na die bewuste datum identiek. Er bestaat dus geen enkel bezwaar om eens in de drie jaar in te enten.

Bedankt voor de link, ik voel me nu heel sterk in mijn schoenen staan tegenover de dierenpraktijk. Overigens ben ik nog van een generatie, die een arts het aureool van onfeilbaarheid toedicht. Ik kom er dankzij o.a. jullie forum (langzaam) van terug.
Door Lizzy
#703192
mammalou schreef: Nou begrijp ik het: de afkondiging op 23-11-2006 was dus een min of meer administratief-juridische kwestie. De cocktail en het effect daarvan waren vóór en na die bewuste datum identiek. Er bestaat dus geen enkel bezwaar om eens in de drie jaar in te enten.
Correct.
Bedankt voor de link, ik voel me nu heel sterk in mijn schoenen staan tegenover de dierenpraktijk. Overigens ben ik nog van een generatie, die een arts het aureool van onfeilbaarheid toedicht. Ik kom er dankzij o.a. jullie forum (langzaam) van terug.
Heel verstandig. Dierenartsen zijn ook maar mensen en inderdaad bepaald niet onfeilbaar.
Door ~Joke~
#703426
Ik heb daar doorgegeven dat mijn honden niet meer gevaccineerd worden, dat is in de computer gezet en nu krijg ik geen oproep meer. Schuldig voelde ik me nooit toen ik de oproepen nog kreeg, ik vond het alleen zonde van het papieren de postzegel ;) ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door