Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#699562
een drachtige teef mag de eerste 6 weken geen levertraandruppels hebben, maar die eerste 6 weken wel lever? En hoeveel gram lever bij een hond van 28 kg per week?
Door Lizzy
#699835
Je kunt met mate gewoon lever blijven voeren aan een zwangere teef. Als dat niet het geval zou zijn: zou je geen enkele teef versvlees kunnen eten. Want er zit of lever in of vitamine A en soms beide. Je moet alleen niet overdoseren. En dus geen extra supplementen toevoegen in de vorm van vitamine A of levertraanolie.

Ik zou zelf gewoon blijven voeren wat ik normaal ook voer. Op zich is overigens 50 gram lever per week voldoende om de vitamine A behoefte te dekken, voor een hond van 28 kilo (zie dit topic over vitamine A/lever: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 432.0.html). Maar ik denk eigenlijk dat je gerust 80 gram en zelfs 120 gram per week kunt voeren (dat is 2% a 3% van het totaal aan voedsel).

Ik hoop dat Angelique en andere fokkers die zwangere teven hebben gehad ook reageren!
Door Sietie
#700068
hartstikke bedankt Lizzy, dan houd ik me daar aan!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door