Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#699542
Ik vind het heel vreemd, als chelsey brokken kreeg, kwam ze niet om meer eten vragen.
Nu dat ze op Barf staat, doet ze dat wel  :P Wat betekend dat dan? Geef ik haar te weinig?
Of smaakt het haar zodanig dat ze gewoon probeerd om meer te krijgen  ;) :D
Ze weegt ongeveer 17.5kg.
Via de rekenhulp kwam ik op het volgende:
1530g vleesbotten
460g groentemix
310g orgaan
150g restjes of supplementen
460g spiervlees
150g zuivel
Is dit genoeg?
Groetjes
Cylke
Door Lizzy
#699777
Je voert dus ongeveer 2,5% van het lichaamsgewicht. Tja, moeilijk te zeggen of het genoeg is. Dat hangt ook af van hoe ze eruit begint te zien. Als ze te dun is (en ze is bijvoorbeeld heel actief): dan kun je haar wat meer geven. Overigens kan het ook de overschakeling zijn van brokken (koolhydraatrijk) naar barf (koolhydraat-arm).
Door cylke
#699909
Goh, je voelt een beetje haar ribben, maar dat is denk ik zoals het hoort  ;)
Ze heeft elke dag 3 wandelingen waarvan minimum 2 waardat ze losloopt en speelt. Daarbij nog 2x in de week agillity training en in het weekend doen we grotere wandelingen.
Haar drollen zijn in ieder geval iets lichter van kleur, maar niet brokkelig of zo.
Groetjes
Cylke
Door Lizzy
#699912
Ik zou deze hoeveelheid nog even blijven voeren om te kijken wat er gebeurd. Als ze te dun wordt: zou ik meer gaan geven. Deze voeding IS ook veel lekkerder natuurlijk :)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door