Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#699672
Ben nu gaan barfen met Cairo,maar ipv bot zo te geven,ben ik het gaan malen.Heel af en toe heb ik een kipdrumstick gegeven als extraatje of ipv gemalen bot.Wel vastgehouden,maar het gaat goed. :)

Gisteren panharing gehaald en kipperuggetjes.Beiden wel vastgehouden,maar het is goed gegaan.Dus vandag heeft Cairo lekker 350 gram panharing op en een aantal kipperuggetjes.(die hebben wij wel eerst een beetje platgeslagen)Vind het nu wel minder eng.Cairo verteert goed en de ontlasting is ook goed.De geite-lamsribben  of een zalmkop zal ik niet gaan geven,maar wss wel een braadhaantje(van de lidl) tzt.

Maar ik denk dat het zo toch  wel kan,qua bot ?

Ik kom mss over als een muts op sommige,maar ik zal het even uitleggen waarom.Cairo heeft vorig jaar een maagkanteling gehad,hij is er helemaal goed van hersteld,maar ik ben nu gewoon huiverig ervan om hardere botten dan van kip te geven.Heeft te maken met de vertering,vind dat kippebotten makkelijker en lichter verteerbaar zijn dan geiteribben.

Ik vind dit al een hele overwinning opzich voor mijzelf 8)
Door Lizzy
#699779
Nou, ik vind het zeker een overwinning hoor! Mischien dat je ooit iets van eendennek (desnoods geplet) erbij durft te gaan geven?
Door judith1967
#699899
Hoi Lizzy,
Ik gan nu voortaan sávonds ipv gemalen bot een kippedrumstick erbij geven.S óchtends geeft ik nog wel gemalen bot ,want dan ga ik werken,en dan is ie alleen.
De eendenek wilde ik zeker gaan geven,wss in het begin gemalen.Maar is eendenk dan te vergelijken qua bot als kip?

Ik den k het zelf eigenlijk wel.Want dan ga ik dat ook gewoon idd pletten.
Door Lizzy
#699944
judith1967 schreef: Hoi Lizzy,
Ik gan nu voortaan sávonds ipv gemalen bot een kippedrumstick erbij geven.S óchtends geeft ik nog wel gemalen bot ,want dan ga ik werken,en dan is ie alleen.
De eendenek wilde ik zeker gaan geven,wss in het begin gemalen.Maar is eendenk dan te vergelijken qua bot als kip?

Ik den k het zelf eigenlijk wel.Want dan ga ik dat ook gewoon idd pletten.
Eend is meestal iets harder dan kip. Maar, ik vind eendennek juist wel weer behoorlijk zacht onderdeel van de eend. Vergelijkbaar met kippendelen. Ik voerde eendennekken al aan Linga toen ze 8 weken was en ze kreeg ze echt moeiteloos weg. In eerste instantie plette ik ze wel met een vleeshamertje.
Door judith1967
#700247
Lizzy schreef: Eend is meestal iets harder dan kip. Maar, ik vind eendennek juist wel weer behoorlijk zacht onderdeel van de eend. Vergelijkbaar met kippendelen. Ik voerde eendennekken al aan Linga toen ze 8 weken was en ze kreeg ze echt moeiteloos weg. In eerste instantie plette ik ze wel met een vleeshamertje.
Dankje,Lizzy voor je antwoord,ga ik ze in het begin ook maar eerst even meppen en dan zo langzamerhand in zijn geheel geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door