Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#698746
Ik heb hier een brok geitenrib van een kilo, dat is natuurlijk veel te veel voor Tara.Ik heb wel eens gelezen dat je ribben beter niet klein kan maken voor het stikgevaar. Wat moet ik nu doen, gewoon de hele kilo geven en haar lekker laten kluiven totdat ik denk  nu is het genoeg of kan ik ze wel in kleinere stukken hakken? ???
Laatst gewijzigd door Anita* op za 27 jan 2007, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#698748
Ik ga ervan uit dat je hond gewend is botten te eten. Voor beginnende honden is geitenrib soms wat al te heftig.
Maar ribben kunnen link zijn als het gaat om 1 enkele rib, er zijn honden die zo'n enkele rib in 1 keer naar binnen 'zuigen'. Ribben en botten moeten idealiter gecrunched worden door het gebit van de hond voordat ze het bot doorslikken.
Ik weet niet hoeveel je hond normaal eet maar ik zou als je die kilo te veel vindt, de ribpartij in 2 of 3 stukken knippen of hakken zolang als je maar zorgt dat het meedere ribben met vlees aan 1 stuk blijven.
Door ellyenrob
#698749
Voor onze honden is een kilo ook veel te veel, ik hak ze door en dan krijgen ze aan één stuk 3 of 4 ribben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door