Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#69823
ging er gisterenavond GOED in ;D

de heren kregen geitenribben met vuile pens en long (bij gebrek aan bibi zitten ze al een week op zelf maak ;) haal vanmiddag weer 120 kilo)
en Umi gewoon dr bakkie natuurmix, maar ik was vergeten een nieuwe kilo er uit te halen en had dus maar 250 gram voor haar, ipv 350 a 400 gram wat ze normaal savonds krijgt

dus maar een ribje van Ace zn ribbenkast (van die geit dan he, niet Ace zn eigen ribben) afgeknipt en in dr voerbak gelegd (een van de onderste ribben, dus ongeveer 10 cm rib met redelijk wat vlees),
ze had het eerst niet echt door en at dus netjes eerst dr natuurmix op, maar toen,
eerst uit de bak midden in de kamer, ff snuffelen,
toen Goofy (de kat) langs liep was ze bang dat het afgepakt werd en nam ze de rib helemaal in dr bek, ik dus geschrokken omdat ik dacht dat ze hem in wilde slikken (heeft ze ook al eens gedaan met een stuk pens en toen heeft ze zich behoorlijk pijn gedaan omdat het te groot was) maar liet haar maar omdat ik dus (uit ervaring met die pens) weet dat als ik er dan op af loop ze zeker probeert het snel weg te krijgen

en ja hoor, ze had het alleen helemaal in dr bekkie, maar maakte geen aanstalten om het door te slikken, gewoon weer er uit, knagen, nou ja knagen

uiteindelijk heeft ze de rib enkele malen gekraakt en toen ging hij gewoon zo naar binnen (nekken kraakt ze ook maar 1 keer links en 1 keer rechts en dan slikt ze ze in)

verder nog ff een uurtje in de gaten gehouden, geen problemen mee gehad en dr ontlasting vanochtend was ook goed,

volgende keer krijgt ze alleen wel een paar ribben aan elkaar zodat ze echt moet knagen net als de heren (die krijgen een kwart geitenribbenkast per keer)

Barfplaats wordt gesponsord door