Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door chamourel
#697669
onze kat heeft een scheur in haar tong, we zijn 2 weken geleden naar de DA geweest en die heeft een AB kuur gegeven, en dat werkte goed, het bloeide niet meer.
nu vanavond is het weer opengegaan.
ze is in die dagen ook erg vermagerd omdat ze bijna niet kan eten.
ik heb vorige week al een kat in moeten laten slapen, en ben erg bang dat ze morgen ook het advies voor haar geven......hechten kunnen ze niet.

iemand ervaring hiermee.
ik heb ook geen zin het beestje weken lang te laten modderen, ze kwijlt en kijkt zooooo zielig. :-[
Door Lizzy
#697733
Oh gatsie, wat erg..... Maar kun je haar niet onder dwang wat voeren? Misschien dat je wat extra vitamine C kunt geven. Dat bevorderd de genezing. Ook Echinecea Extra Forte, met Plantago en Cat's Claw bevorderd de genezing van weefsel. Is dat misschien het proberen waard?
Door Helen
#697739
Ik zou absoluut meerder keren per dag voorzichtig achter in de keel, dwangvoeren. Uiteindelijk geneest zo'n gescheurde tong. Echt waar. Ik heb meerdere poezen gezien met een gescheurde tong en ze zijn allemaar weer genezen. Je moet de kat zo vief en vitaal mogelijk houden gedurende deze nare periode. Mogelijk wat multivitamientjes erbij. Zo nodig zodat ze wat actiever en vitaler wordt vragen of ze een paar dagen pijnstillers kan krijgen.
Door chamourel
#697768
het probleem is dat ze me helemaal openkrabt als ik maar iets in haar bek wil doen....
die AB kuur had ik de pilletjes fijngeprakt in een spuitje met water gedaan en dan met handschoenen .
maar dwangeten gaat nooit lukken volgens mij.
Door *Natasja*
#697770
Er bestaan toch ook grote spuiten? Kun je niet wat voer met water heel dun maken en dan met een spuit achter in haar keel doen?
Door chamourel
#697864
ze is net ingeslapen  :'(
we gingen vanmorgen voor pijnstillers en een grote spuit, maar de DA wilde haar toch zien, omdat die tong allang genezen had moeten zijn.
ze hebben haar onder narcose gebracht, haar tong was geheeld, maar er zat onder haar tong een bloemkoolachtige tumor, die direct ging bloeden als ze het aanraakten.

we hebben dus net besloten dat ze haar maar niet meer uit de narcose moeten laten komen  :'(

vorige week donderdag Punky van 17 en nu Saartje van 13,5 :'(

iedereen bedankt voor het meedenken  :-*, het was erger dan we dachten
Door Kefraya
#698424
ah gos, wat een verdrietig bericht. Gelukkig is haar wel veel pijn bespaard.
Veel sterkte ermee.....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door