Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MJ
#697681
Hoi allemaal.

Een vraagje.... :)



Ik geef mijn doggies dus merendeel Kvv (Carnibest) en 3 avondmaaltijden  iets van Barf.
Ik geef vaak 1 keer in de week de ochtend en avondmaaltijd pens. Niet de hele lappen maar de pens grof gemalen ,ook van een verkooppunt van Carnibest.
Maar nu hoorde ik ,omdat ik Kvv geef, ik de pens beter achterwege kon laten omdat dat al meer dan genoeg in de Kvv zat.
Kan ik die pensdag dus beter laten vervallen en gewoon ' s morgens de Kvv geven en 's avonds iets anders van het Barf-gebeuren ?

Dank jullie wel alvast !
Door Lizzy
#697683
Nou, ik vind 1 pens maaltijd/dag per week, naast versvlees, nog echt wel kunnen. Ja, je mag het laten vallen, als je dat zou willen. Maar ik vind dat je het ook wel kunt blijven geven.
Door MJ
#697687
Lizzy schreef: Nou, ik vind 1 pens maaltijd/dag per week, naast versvlees, nog echt wel kunnen. Ja, je mag het laten vallen, als je dat zou willen. Maar ik vind dat je het ook wel kunt blijven geven.
Nee, ik wilde het in principe niet laten vallen.
Orgaanvlees geef ik niet met de Barfmaaltijden omdat dat ook al genoeg in de Kvv zit maar nu zei iemand tegen mij dat dat met de pens ook het geval was en ik daarom beter wat anders kon geven.
Dus ik werd eventjes in twijfel gebracht hier.
De hondjes zullen blij zijn met je antwoord...zij genieten er nl van !  ;)
Door Lizzy
#697697
Nou, in versvlees zit inderdaad natuurlijk al pens. En ik raad je niet aan om diverse hele dagen per dag pens te gaan voeren. Maar 1 dag per week pens extra: da's echt geen probleem hoor. Waarom was dat volgens deze persoon wel een probleem? Heeft hij/zij dat uitgelegd?
Door MJ
#697709
Lizzy schreef: Nou, in versvlees zit inderdaad natuurlijk al pens. En ik raad je niet aan om diverse hele dagen per dag pens te gaan voeren. Maar 1 dag per week pens extra: da's echt geen probleem hoor. Waarom was dat volgens deze persoon wel een probleem? Heeft hij/zij dat uitgelegd?
Een beetje hetzelfde verhaal als met orgaan zeg maar.
Pens zat al met ruime hoeveelheid in de Kvv en volgens hem kon ik beter spiervlees geven ipv pens. Hij had het over eenzijdigheid.
Zal even neertikken wat ik ze ongeveer geef per week.

Van de 14 maaltijden per week krijgen ze dus 9 Kvv maaltijden, 3 barf maaltijden  ( bijv kippennekken-eendennekken-ossenstaart-kalfsstaart-makreelkop -wil van de week nog even naar Oldenzaal om geitenribben te halen  ) en dus 2 pensmaaltijden.
Laatst gewijzigd door MJ op do 25 jan 2007, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#697818
MJ schreef: Een beetje hetzelfde verhaal als met orgaan zeg maar.
Pens zat al met ruime hoeveelheid in de Kvv en volgens hem kon ik beter spiervlees geven ipv pens. Hij had het over eenzijdigheid.
Zal even neertikken wat ik ze ongeveer geef per week.

Van de 14 maaltijden per week krijgen ze dus 9 Kvv maaltijden, 3 barf maaltijden  ( bijv kippennekken-eendennekken-ossenstaart-kalfsstaart-makreelkop -wil van de week nog even naar Oldenzaal om geitenribben te halen  ) en dus 2 pensmaaltijden.
Nou, meneer heeft daar natuurlijk wel een punt. Ga je versvlees geven en daarnaast ook nog eens veel pens: ben je in mijn ogen niet lekker bezig omdat je hond dan wel erg pens pens en pens eet. Maar, een dag per week pens, naast versvlees, lijkt me echt prima. Ik vind dat persoonlijk niet teveel. Als je de andere twee barfdagen dan weer dingen geeft die niet in versvlees zitten (en dat doe je), dan ben je super afwisselend bezig, vind ik!
Door tieneke
#697826
Als je met de 5 barfmaaltijden maar 1 keer pens geeft(en liefst zo vuil mogelijk)dan is dit zelfs gezond voor de darmflora maar meer zou ik beslist niet geven,de overige 4 dagen proberen om iedere dag iets anders te geven maar dat is geen probleem lees ik  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door