Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#697111
Ik heb een curly pup van nu 6 maanden en die staat nog op brokken maa wil ik eigenlijk ook over zetten op barf.
Mijn oudste hond krijgt het al, naar volle tevredenheid en nu wil eht dus ook aan de pup gaan geven.

Wat is nu wijsheid qua hoeveelheden??

En weer beginnen met kippenekjes en dat zo uitbreiden.

Ze weegt nu ruim 23 kilo.

Saskia
Door Lizzy
#697277
Pups eten 5% tot 10% van het lichaamsgewicht. Maar een pup van 6 maanden is in die zin al een echte pup meer. Bij 6 maanden eten de gemiddelde jonge honden van middelgrote leeftijden zo'n 4% van het lichaamsgewicht. Als ze zo'n 7 maanden oud zijn, zakt dit zelfs al naar 3% a 3,5% (voor middelgrote honden - grote honden vaak nog iets minder en kleine honden vaak meer). Dus je kunt volgens mij goed bij 4% beginnen en dan even kijken hoe dat gaat. Als ze te dik wordt, direct minder voeren. Als ze te dun wordt, direct meer voeren.

4% van 23 kilo lichaamsgewicht = 920 gram verse voeding per dag. Het kan zijn dat dit al teveel is hoor, maar je kunt het als uitgangspunt nemen.
Door saskia34
#697311
ok dan ga ik dat gewoon proberen.
IK weet nooit zeker of het nu middelgrote honden zijn of grote honden.

Ik kijk wel wat ze doet op het eten en als ze te veel aankomt zal ik het minderen en als ze te slank wordt ga ik het gewoon verhogen.

Saskia
Door Lizzy
#697313
[quote="saskia34"]
ok dan ga ik dat gewoon proberen.
IK weet nooit zeker of het nu middelgrote honden zijn of grote honden.

Ik kijk wel wat ze doet op het eten en als ze te veel aankomt zal ik het minderen en als ze te slank wordt ga ik het gewoon verhogen.

Saskia
[/quote]

Hoeveel weegt jouw hond ongeveer als ze volwassen is?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door