Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Niekol
#697227
Ik zit me nu, tijdens het samenstellen van het menu, af te vragen of de honden nu elke dag dezelfde hoeveelheid voer moeten krijgen.
In een week krijgen ze 100% (60% bot-vlees-15%groentemix-22% spiervlees en 3% overig) Dat is in mijn menu 6125gram.
Maar moeten ze nu ook elke dag rond de 875gram (1/7 deel krijgen) Of mag dat gerust iets varieren?
Dus bv vandaag 1 kg, morgen 750 gram.
Dat moet toch geen probleem zijn. Ofwel?
Ik vraag dit omdat het soms gewoon wat makkelijker is met afwegen/verdelen. En ten tweede kan ik me voorstellen dat een botmaaltijd beter vult dan een groente mix.
Graag jullie advies.
Laatst gewijzigd door Niekol op di 23 jan 2007, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#697229
Ja dat kan gerust hoor. Er zijn zelfs honden die een aantal dagen vasten. Als je in die week maar aan het juiste percentage komt.
Overigens zou ik goed bevleesde botten geven of toch wat orgaanvlees erbij voor de goede ontlasting
Laatst gewijzigd door Truus op di 23 jan 2007, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Niekol
#697230
Bedankt Truus!!
Dat maakt het invullen van het menu een stukje makkelijker (een klein stukje makkelijker  :shy:)
Door Niekol
#697237
Overigens zou ik goed bevleesde botten geven of toch wat orgaanvlees erbij voor de goede ontlasting
Ja, ze krijgen inderdaad goed bevleesde botten . Op dit moment alleen kalf, vis en kipkarkassen.
Ik geen er nu geen extra orgaan bij omdat ze 4x per week nog KVV krijgen. Dus orgaan genoeg. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door