Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#69422
jawel, enkele vragen die ik niet zo 1-2-3 op de barfplaats kan vinden.

Ik las dus over rauwe vis. Net even bij a.h. gekeken en vond kabeljauwfilet, meerval, maatjesharing en gerookte makreel. Ik vraag me af of je alle vis rauw mag geven, zoals de witvisfilets enz. En hele sardines en ansjovis, kun je die ongezouten bij de vishandel kopen? Ga ik straks maar even langs. Ik denk ook dat makreel niet gerookt moet zijn?

Verder: is er een reden om granen zoals 7-koren vlokken niet met vlees te mengen? Het lijkt mij handig om 1 grote pan te maken met alles erdoor.

Verder biologische runderlappen bij a.h. gekocht. Was helaas niet veel eco-keus. Zag wel vlees van het Ierse Greenfields. Klinkt ook alsof deze dieren een redelijk leven hebben gehad maar wist dit niet zeker. Zal hier wel de servicelijn van a.h. over bellen. Of weet iemand hier iets van? Wel makkelijk dat ik het ook voorverpakt bij a.h. kan kopen.

En nu heb ik versvlees uit de diepvries gehaald voor vanavond. Maar eigenlijk heb ik zin om de runderlappen te geven. Maar ik moet nog 1 nachtje slapen daarvoor. :D
Laatst gewijzigd door Anna Penta op ma 22 mar 2004, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#69435
Anna Penta schreef: jawel, enkele vragen die ik niet zo 1-2-3 op de barfplaats kan vinden.

Ik las dus over rauwe vis. Net even bij a.h. gekeken en vond kabeljauwfilet, meerval, maatjesharing en gerookte makreel. Ik vraag me af of je alle vis rauw mag geven, zoals de witvisfilets enz. En hele sardines en ansjovis, kun je die ongezouten bij de vishandel kopen? Ga ik straks maar even langs. Ik denk ook dat makreel niet gerookt moet zijn?
Niet alle vragen staan al op Barfplaats :D! Ian B. praat over vis en daarbij zegt hij dat 1 a 2 maal per week wel maximaal is. Ik geef 1 maal per week vette vis (sardien, makreel) en 1 maal per twee weken brak of zoetwater vis. Ik geef alle vis rauw met kop EN graat. Ansjovis geef ik ook wel eens: rauw. Gerookte makreel geef ik nooit. En ja, deze vissen zou je rauw bij de visboer moeten kunnen kopen (of Makro/Ven). Ik geef overigens (voor het lekkere - als snackje) wel eens een blikje vis. Bijv. sardientjes, zalm, haring in tomatensaus, sardientjes-in-tomatensaus en makreelmoot.
Verder: is er een reden om granen zoals 7-koren vlokken niet met vlees te mengen? Het lijkt mij handig om 1 grote pan te maken met alles erdoor.
Ik zou granen nooit combineren met vlees. Dat verzuurt. Of bedoel je een eetlepel zemelen bedoelt om "haar en huid" na te bootsen? Geen idee of je dat al door het vlees kunt mengen...
Verder biologische runderlappen bij a.h. gekocht. Was helaas niet veel eco-keus. Zag wel vlees van het Ierse Greenfields. Klinks ook alsof deze dieren een redelijk leven hebben gehad maar wist dit niet zeker. Zal hier wel de servicelijn van a.h. over bellen. Of weet iemand hier iets van? Wel makkelijk dat ik het ook voorverpakt bij a.h. kan kopen.
Kijk hier eens:
http://www.ah.nl/onzeproducten/assortim ... es/article
En nu heb ik versvlees uit de diepvries gehaald voor vanavond. Maar eigenlijk heb ik zin om de runderlappen te geven. Maar ik moet nog 1 nachtje slapen daarvoor. :D
Nou, zal toch wel lukken?
Groetjes, Lizzy
Door ziggy
#69638
Hoi Alma,
hier krijgen ze ook rauwe verse vis.
Als 't ie te vers is komt hij er na ongeveer 1 kwartier terug uit en wordt niet meer opgegeten. De vis moet reeds naar vis ruiken of goed bestorven zijn?
Groet,
Vic.
Gebruikersavatar
Door chooky
#69640
ziggy schreef: Hoi Alma,
hier krijgen ze ook rauwe verse vis.
Als 't ie te vers is komt hij er na ongeveer 1 kwartier terug uit en wordt niet meer opgegeten. De vis moet reeds naar vis ruiken of goed bestorven zijn?
Groet,
Vic.
Chooky begraaft hem eerst drie dagen. Soms graaft ze hem even op en ruikt dan echt of tie al goed is :P :-\ ;D. Zoniet wordt ie acuut weer onder de houtsnippers en de aarde geschoven (ze begraaft dingen door er met haar neus aarde en de houtsnippers in de tuin overheen te schuiven, daar raakt ze bijna van in trance. Als je dan stilletjes gaat staan kijken kijkt ze ineens met zo'n verbaasde blik, inclusief zwarte neus ;D :-* ;D naar je op, zo lief!!!!!) tot de volgende test ;D
Door Lizzy
#69656
CaSanGio schreef:
Volgens mij zijn het baarsjes. Ik heb deze zak visjes bij Tannetje de Koning gehaald (Hitam op Barfplaats). Ik geef overigens ook wel wijting.
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door