Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Amaryllis
#695510
Ik als beginner, maar zo wie zo ::), ben echt geen held met die verse producten waar nog koppen ed aanzitten.
Oh heb net die zalmkop ff gescoord om het te bekijken ed.Maar vond het doodeng om d'r in te snijden  :nerves:
Heb m'n dochter ff om hulp gehaald.Hebben die kop afgespoeld en toen d'r water in die bek kwam ging die open, aghhhhhhhhhh  :buck2:, we kwamen niet meer bij
Nee ik ga maar ff oefenen met sardientjes, want daar heb ik geen moeite mee. ;D.

Zijn jullie wel allemaal van die helden......? Nah zal wel wennen zijn.Hoop ik ::)
Door Lizzy
#695511
Gewoon een hele zalmkop geven ;D!

Nee even zonder dollen: het went. Echt.
Door 202Spots
#695532
Zalmkop...geen probleem
Lams kop...geen probleem
Koe kop....geen probleem

maar alleen al de fotos's van de 1dags kuikensAfbeelding
Door *Natasja*
#695534
Ik ben al zo'n held dat ik de ogen van de zalmkop (die Benthe pertinent laat liggen) niet meer met blik en veger opruim, maar gewoon mijn hand in een plastic zakje stop en ze zo van de grond pluk.  :P
Door Mevroi Kruim
#695595
Zalmkop geen probleem
Lamskop geen probleem
Eendagskuikens .... mwah ... maar ik voer ze wel
Konijnenkop ... niet echt hobby, maar ik voer ze wel
Hele kwartels met veren went ook.
Door Jeannet & Gimli
#695708
Ik ben ook zo'n held op sokken. :-[
vissen geen probleem, maar eendagskuikens ?? :-\
heb ze in de vriezer, nu nog de stap nemen om ze te geven.
Door hellenbanjerbo
#695767
tja, ik kom er maar gewoon trots voor uit; ik ben een echte held en niet alleen tijdens het eten  :D
Door Netty
#695772
hier ook zo'n ''held'' maar niet heus..... :-[
ik ril als er nog iets van herkenbaars aan zit, ik ben eindelijk zo ver dat ik kippenvleugels kan meppen met een hamer zonder te kokken.
sinds kort krijgt ze nekjes en die zie ik dan ook nog ''met kip eraan''
ik denk dat ik nooit zal wennen, ik weet dat het met mijn kop in het zand stoppen is, want ik eet zelf ook vlees.
maar ik moet niet denken tijdens het eten dat het stukje op mijn bord gelopen heeft en iets lief kleins geweest is, want dan gaat acuut de vork neer die erin geprikt zit.
maar ik zal wel moeten, want beter dan dat kan je je hond cq kat niet geven
Door Golum
#695820
Hihi, ik ben nog geen volledige held...
Het went wel, eerst trok ik keukenhandschoenen aan als ik iets moest aanpakken  :-[ Nu graai ik in de hart en lever alsof t niets is  ;D
Alleen de zalmkop mocht m'n vriend opensnijden, brrrrr....
En dan te bedenken dat ik ooit wel een kop van een groot beest wil gaan voeren...  ???
Door tiny
#695855
;) Vind mezelf niet echt een held maar toen ik de zalmkop openknipte vond ik het toch wel interessant om te zien hoe het er van binnen uitzag. Prachtige mooie bloedrooie kieuwen. Schitterend dat je dat aan je hondjes mag geven. Voor de rest gewoon verstand op nul en door je mond ademen. 8)
Door peerle
#696041
tiny schreef: ;) Vind mezelf niet echt een held maar toen ik de zalmkop openknipte vond ik het toch wel interessant om te zien hoe het er van binnen uitzag. Prachtige mooie bloedrooie kieuwen. Schitterend dat je dat aan je hondjes mag geven. Voor de rest gewoon verstand op nul en door je mond ademen. 8)
Ja dat heb ik ook weleens, zo echte interesse alsof je in een biologieles zit. Meestal is het een mengeling tussen interesse en afkeer.
Hoewel...alles van kip, kalkoen, vis, ... geen probleem. Lamskop heb ik nog nooit gegeven maar mocht ik er eens aan kunnen komen zou ik het wel doen, denk ik. Dat moet ook wel wennen. En ik vind pens veel minder stinken als dat mijn vriend het vind stinken, die loopt kokhalzend weg  ;D. Kuikens heb ik nog niet gegeven dus dat weet ik echt niet, denk dat ik het wel vrij vies zou vinden.

Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik steeds meer vlees ga zien als "iets voor hond of kat", niet als "iets voor mens", want wij mensen hebben vlees toch niet zo hard nodig, iig minder dan dat de meesten het eten :) . Ik ben echt wel minder vlees gaan eten, blijf ook raar opkijken als ik mensen op de markt of in de supermarkt kippelevers of maagjes zie kopen denk ik : "hmmm, zouden die dat ook voor hun hond kopen  ::) ? waarschijnlijk niet... maar .... IIEEEUW, dan eten ze het zelf toch niet op zeker ?!"  ;D
Door geer
#696042
peerle schreef: Lamskop heb ik nog nooit gegeven maar mocht ik er eens aan kunnen komen zou ik het wel doen, denk ik. Dat moet ook wel wennen.
Ongetwijfeld went het. Maar mijn hondjes mogen geen heel lamskop, en dus moet dat ding in duzend stukskes gehakt worden. En dat....dat was het enige dat Geer de bloeddorstige hakker niet kon, vooral niet toen hij zijn tong naar me uitstak en een oog eruit plopte.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door