Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door chooky
#68777
Debbie eet vis!!!!
En meer nog, ze is er helemaal dol op!!!! :D :D :D
Ik heb vandaag ansjovissies voor haar meegenomen. Ik deed ze in de bakjes en.... Ze viel erop aan!!!!
Aangezien ze wat moeite heeft met kauwen nu (zie bij katten medisch) heb ik toch maar even wat vissies gemalen in de blender en nu heeft ze al bijna alles op :D (was zo'n 120 gram!)
Dit mag dus veeeeel vaker (helaas nog niet volgens bambi, de andere poes, haar dochter, maar die doet overal moeilijk over, tot ze honger krijgt ;D). Als haar bekkie weer helemaal jofel is, krijgt ze ze gewoon heel! Goed voor het kauwen enzo.
groetjes Eva
Door Truus
#68781
ZO dus Debby heeft heerlijk gegeten :P :P :P
Leuk is dat he ,en wij dierenvrienden kijken er dan zo naar ;), Daar kan je echt van genieten. ;D
Door Lizzy
#69478
Ik had van de week rauwe sardientjes gekocht voor de honden. En deze keer waren het hele kleine vissies. Dus ik dacht "hee, ik geef er een aan Snuf" (de kat). Nou zeg, keek madam toch beledigd! Alsof ik haar wilde vermoorden! Ik zal het nog een keer proberen met gemalen vis. Wie weet mot ze dat wel, queen Snuf >:(.
Gebruikersavatar
Door chooky
#69613
Nou moet ik zeggen dat Debbie's grootste hobby eten is (op slapen bovenop het baasje na dan). En we hebben eerst drooggeoefend. ;D
je hebt bij de c1000 en soms andere supermarkten (ik zag ze ook bij een super de boer) van die blikjes speciaal voor de poes, met tonijn, sardienen of zeebanket (garnalen, mossels en vanalles en nogwat). Daar zijn ze dol op. Er zit weinig anders in als vis en evt. gelei. Alleen naar de conserveringsstoffen keek ik toen nog niet, dus dat weet ik niet hoe dat zit.
Gebruikersavatar
Door chooky
#71850
chooky schreef: Nou moet ik zeggen dat Debbie's grootste hobby eten is (op slapen bovenop het baasje na dan). En we hebben eerst drooggeoefend. ;D
je hebt bij de c1000 en soms andere supermarkten (ik zag ze ook bij een super de boer) van die blikjes speciaal voor de poes, met tonijn, sardienen of zeebanket (garnalen, mossels en vanalles en nogwat). Daar zijn ze dol op. Er zit weinig anders in als vis en evt. gelei. Alleen naar de conserveringsstoffen keek ik toen nog niet, dus dat weet ik niet hoe dat zit.
Inmiddels weet ik dat wel. Ik heb hier van 'Snoezepoes' een blikje 'zeebanket' in mijn handen. Het bevat geen kleurstof of conserveringsmiddel. Samenstelling:
zeevis 62%, water 33%, gelei 2,2%, garnalen 1,7%, mosselen 1,1%
analyse:
ruw eiwit min. 10%
ruw vet min. 1%
ruwe celstof max. 1%
ruwe as max. 4%
vocht max. 82,5%

In de sardienversie zit ook gelei en in de tonijnversie alleen water.
Door Mayka
#71908
Had gister bij AH een bakje verse "Fruit de Mer" meegenomen als verwennerijtje voor de poekies. Zat iets van inktvis, mosselen, garnaaltjes e.d. in. Zag er lekker uit .... (Al houden wij niet zo van vis :))
Nou, vreet dat zelf maar, dat motten we niet! :P
En, idd Sylvia, net als bij jou, als het uit blik komt vreten ze het wel!
Denk je ze een plezier te doen, mmmmmmmmmmmmmm, het blijven katten!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#71933
Mayka schreef: Had gister bij AH een bakje verse "Fruit de Mer" meegenomen als verwennerijtje voor de poekies. Zat iets van inktvis, mosselen, garnaaltjes e.d. in. Zag er lekker uit .... (Al houden wij niet zo van vis :))
Nou, vreet dat zelf maar, dat motten we niet! :P
En, idd Sylvia, net als bij jou, als het uit blik komt vreten ze het wel!
Denk je ze een plezier te doen, mmmmmmmmmmmmmm, het blijven katten!
Das een waarheid als een koe ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door