Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rene_Z
#691
Is het ook mogelijk om je hond eend te geven? En zoja hoe dan. Ik kan gemakelijk aan eend komen omdat ik regelmatig mee ga met jagen. Moet ik de eend plukken en in stukken aan de hond(en) geven inclusief ingewanden?. (uiteraard zonder de borst want die eten we zelf op). Ik voer normaal bibi.
Door ine
#692
Hoi Renee, je kunt eend geven, maar ik zou ervoor zorgen, dat alle veren eraf zijn! Ik heb er ook aan gedacht dat te doen, maar ben bang, dat ze op een gegeven moment de eend niet meer komen brengen, maar zelf op gaan staan eten! :-/ ;)
Als ik het goed heb, mogen ze verder de hele eend hebben! Daar zul je vast nog wel antwoord op krijgen!!
Trouwens, konijn en haas, fazant etc. mogen ze ook hebben!! Haha, jij zou erg voordelig uit zijn!
Maar nogmaals, ik heb geen flauw idee, wat het voor gevolgen zou kunnen hebben bij het apporteren!
Door sylvia
#693
ik zou die eend wel eerst een paar weken in de vriezer leggen ivm wormen en andere parasieten .
Door 202spots
#694
Hi Rene
Ik ben ook pas met eenden karkassen begonnen,en ze vinden het heerlijk!
Die ik geef zijn voor menselijke consumptie en de veren,kop (behalve 1 :o ) en voeten zijn er af.
Ik vind alleen dat er wel veel vel (wat erg vet is) aan zit,en haal meestal 'n stuk vel eraf.
Ook geef ik maar 'n halve eend per hond.
Maar er zijn genoeg anderen die de geplukte eend in 't geheel geven,met ingewanden,kop en voeten er nog aan....Roger doet dat ook meen ik?
Wanneer je wilde eend geeft,dan zou ik het net als Sylvia al schreef,toch liever 'n paar weken invriezen.
Maar het is 'n goeie vangst hoor! ;D
Door sylvia
#695
Moet je  eend die je bij de makro enz.  koopt ook invriezen ?
nee want die is goedgekeurd voor menselijke consumptie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door