Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#693546
Nataschja schreef: waar valt runderstrot onder ??
is dat bot met vlees of organen ??
volgens mij zijn de meningen hierover verdeeld. Bij mij valt het onder bot met vlees. Maar er zijn mensen die het onder orgaan laten vallen :-\
Door Nataschja
#693564
Angelique schreef: Ik zou zeggen....bekijk zo'n ding eens goed en oordeel dan zelf.
ja dat is net het probleem, heb hem net eens goed bekeken en weet het eigenlijk niet echt.
ik zou denken orgaan, want vlees is het niet echt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#693572
Nataschja schreef: ja dat is net het probleem, heb hem net eens goed bekeken en weet het eigenlijk niet echt.
ik zou denken orgaan, want vlees is het niet echt.
Er is ook nog een verschil in wat men strot en strot noemt. Ik heb hier strotten, geen twijfel mogelijk, is gewoon kraakbeen met een dikke rand vlees eraan. Ik heb ook luchtpijpen waar bovenaan nog een deel vlees/klier en long bungelt, oo dat wordt door sommigen mensen strot genoemd vandaar dat de meningen wat het is verschillen.
Foto mogelijk?
Door Nataschja
#693579
ik zal kijken of ik een foto kan maken. heb nu even geen camera in hus.
het is luchtpijp met een dikke bol  "vlees" er omheen.
er zit geen longen omheen of eraan.
Door Lizzy
#693594
Ik sluit me helemaal aan bij Angelique. Zelf heb ik eigenlijk altijd strot dat een luchtpijp is van kraakbeen met daarom heen vlees. Puur vlees. Ik reken dat tot spiervlees.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#693607
Ik heb dezelfde als Angelique denk ik.Aan mijn strotten zitten geen botten.Soms een gemeen botje wat ik verwijder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#693631
Unique schreef: Ik heb dezelfde als Angelique denk ik.Aan mijn strotten zitten geen botten.Soms een gemeen botje wat ik verwijder.
Afbeelding
Yep, die dat zijn de vleesdingen die ik hier ook heb. Dit is wat ik noem "strot".
Door Nataschja
#693718
Angelique schreef: Yep, die dat zijn de vleesdingen die ik hier ook heb. Dit is wat ik noem "strot".
oke dan heb ik net zo een "strot" als jou !!!
alleen zit er bij mij wel nog de luchtpijp erin.
weet niet of die dat nu ook hebben op de foto.
maar zonder bot is het dan orgaan ??
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#693871
Nataschja schreef: oke dan heb ik net zo een "strot" als jou !!!
alleen zit er bij mij wel nog de luchtpijp erin.
weet niet of die dat nu ook hebben op de foto.
maar zonder bot is het dan orgaan ??

Nee spier
Door Nataschja
#694365
tieneke schreef: Ik reken ze ook tot spiervlees.
Dus als er geen bot aan zit word het geteld als spiervlees en als de luchtpijp er wel nog inzit bot met vlees.
Als ik het nu goed begrepen heb
Door tieneke
#694394
Nataschja schreef: Dus als er geen bot aan zit word het geteld als spiervlees en als de luchtpijp er wel nog inzit bot met vlees.
Als ik het nu goed begrepen heb
Hier zit er een stuk luchtpijp aan maar dit is dus geen bot maar kraakbeen,ik reken het als spiervlees,er zit hier trouwens een flinke grote lap vlees aan.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#694404
Nataschja schreef: Dus als er geen bot aan zit word het geteld als spiervlees en als de luchtpijp er wel nog inzit bot met vlees.
Als ik het nu goed begrepen heb
Uh nee, maar dat staat ook nergens volgens mij. Het is enkel kraakbeen en vooral dat bovenste stuk ik vrij dik. Dat zou je kunnen rekenen tot vleesbot, maar persoonlijk doe ik dat niet omdat er minder calcium inzit als in echt bot. Hier is het dus gewoon vlees met een stukje kraakbeen eraan. De luchtpijp heeft echt amper voedingswaarde, die is hier alleen goed voor de snackjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door