Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Golum
#692230
Ik hoop dat ik dit verhaal op de goede plek neerzet, anders moeten jullie t maar ff zeggen.

Ik ging vandaag op pad om zeewier, schapenvet en zalmolie te halen bij de dierenwinkel.. De verkoper vroeg waarom, en ik vertelde dat ik natuurlijk voerde en dat dat wel handig was om erbij te geven. De verkoper beaamde dat, maar zei dat ie iets anders voor me had, Nutro brokken!  :o
Hihi, ik vertelde dat ik toch echt vlees zou blijven voeren, en dat ik geloof dat Nutro best n goede brok is, dat gebruikte ik nl voordat ik kvv en later barf ging voeren, maar dat ik t nu nog alleen als trainingsbrokjes gebruik.
'Ja maar als je op vakantie gaat...' Ja dan gaat ze lekker mee  :D En dan voer ik nog steeds geen brok, ben heel tevreden zo. Toen begon de beste man erover dat mijn labrador pup een tekort zou krijgen aan glucosamine en chondroitine. Euhh...  ??? En hij vroeg naar mijn 'recept' Ik vertelde braaf dat ik 50% vleesbotten, 15% orgaan, 15% spiervlees, 15% groentemix en 5% suplementen geef, dat kan misschien nog iets veranderen in de loop ter tijd maar nu ben ik er erg tevreden over. Dat vond ie wel goed klinken, alleen ik zit nog n beetje met vraagtekens.
Ik dacht dat ga ik even vragen op barfplaats hoe dat zit, het lijkt mij als ik een mooi menuutje geef dat Gollum niks te kort komt, alleen weet ik nu niet zo goed meer waar die stoffen inzitten... Jullie?
Door 202Spots
#692354
Golum schreef: Toen begon de beste man erover dat mijn labrador pup een tekort zou krijgen aan glucosamine en chondroitine. Euhh...  ???

En hij vroeg naar mijn 'recept' Ik vertelde braaf dat ik 50% vleesbotten, 15% orgaan, 15% spiervlees, 15% groentemix en 5% suplementen geef, dat kan misschien nog iets veranderen in de loop ter tijd maar nu ben ik er erg tevreden over. Dat vond ie wel goed klinken, alleen ik zit nog n beetje met vraagtekens.
Ik dacht dat ga ik even vragen op barfplaats hoe dat zit, het lijkt mij als ik een mooi menuutje geef dat Gollum niks te kort komt, alleen weet ik nu niet zo goed meer waar die stoffen inzitten... Jullie?
Glucosamine, naturally extracted from crustacean shells, and
Chondroitin, derived from bovine cartilage.
Maar die goeie man in de winkel weet waarschijnlijk  niet waar die stoffen inzitten omdat het gewoon aan de brokken (voor senior dogs) als supplement is toegevoegd.

Maar meestal heeft de hond geen glucosamine-chondroiten supplement  in 't menu nodig, en word het alleen als supplement gegeven tegen artrose of andere bot/gewricht problemen.
hier is ook 'n hoop te lezen
http://www.dogaware.com/arthritis.html#supplements
Gebruikersavatar
Door Angelique
#692393
Golum schreef: Ik hoop dat ik dit verhaal op de goede plek neerzet, anders moeten jullie t maar ff zeggen.

Ik ging vandaag op pad om zeewier, schapenvet en zalmolie te halen bij de dierenwinkel.. De verkoper vroeg waarom, en ik vertelde dat ik natuurlijk voerde en dat dat wel handig was om erbij te geven. De verkoper beaamde dat, maar zei dat ie iets anders voor me had, Nutro brokken!  :o
Hihi, ik vertelde dat ik toch echt vlees zou blijven voeren, en dat ik geloof dat Nutro best n goede brok is, dat gebruikte ik nl voordat ik kvv en later barf ging voeren, maar dat ik t nu nog alleen als trainingsbrokjes gebruik.
'Ja maar als je op vakantie gaat...' Ja dan gaat ze lekker mee  :D En dan voer ik nog steeds geen brok, ben heel tevreden zo. Toen begon de beste man erover dat mijn labrador pup een tekort zou krijgen aan glucosamine en chondroitine. Euhh...  ??? En hij vroeg naar mijn 'recept' Ik vertelde braaf dat ik 50% vleesbotten, 15% orgaan, 15% spiervlees, 15% groentemix en 5% suplementen geef, dat kan misschien nog iets veranderen in de loop ter tijd maar nu ben ik er erg tevreden over. Dat vond ie wel goed klinken, alleen ik zit nog n beetje met vraagtekens.
Ik dacht dat ga ik even vragen op barfplaats hoe dat zit, het lijkt mij als ik een mooi menuutje geef dat Gollum niks te kort komt, alleen weet ik nu niet zo goed meer waar die stoffen inzitten... Jullie?
Ze hebben je weer een lekker onzinverhaal op de mouw gestoken :-X. Als er één hond is die geen gebrek zal hebben aan iets dan is het wel de barf-etende hond. Chrondoïntine zit in botten, dus lauw kans dat jouw hond daar minder van zal binnenkrijgen als de broketende hond. Glucosamine is een lichaamseigen stof die je pas gaat bijvoeren als er reden is om aan te nemen dat het lichaam niet voldoende aanmaakt.Daarbij vind ik het uberhaupt een slecht plan om een pup extra glucosamine te geven als er geen enkele reden toe is. Het moge ook wel duidelijk zijn dat die meneer van de dierenwinkel ook geen flest benul heeft waar hij over l*lt.
Je menuutje ziet er in percentages goed uit. Als je deze met genoeg variatie invult dan komt jouw hond niks tekort.
Door Golum
#692671
Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht al dat ie me gewoon iets wilde verkopen, hij was zo druk aan t vertellen dat ik dacht dat hij aandelen in Nutro brokken had... ::)
Hij wilde me ook nog een kalk supplement verkopen maar hij was het uiteindelijk toch wel met me eens dat ze dat via de botten die ze eet genoeg binnenkrijgt.
En mn menu bestaat deze week uit kip, lam, sardien, rund, geit, groenten, ei etc en ik heb vandaag een dealtje met de visboer gesloten dat ik gratis zalmkoppen kan komen ophalen (hij krijgt wel n lekker flessie wijn  :-*)
Ook ga ik ff checken of de restaurants in de buurt nog exotische dieronderdelen overhebben, dus volgens mij komt t wel goed met Gollum.. Ze heeft ook geen last van dr gewrichten en t is gewoon n lekker ding  ;D
Door Lizzy
#692707
Met vijf diersoorten ben je al lekker op weg zeg! Nou ja, voor de rest sluit ik me helemaal bij mijn voorgansters aan. De beste man bedoeld het vast goed maar hij kraamt onzin aan.
Door Golum
#692826
Hihi, volgens mij barfen hier niet veel mensen uit de buurt, hij zei dat mensen die zelf samenstellen meestal vegetarisch zijn en met vleesvervangers aan de slag gaan  ???
Nou hier zitten we samen aan de kip hoor, de mijne gaat alleen ff de oven in  :D
Door Lizzy
#692862
Golum schreef: Hihi, volgens mij barfen hier niet veel mensen uit de buurt, hij zei dat mensen die zelf samenstellen meestal vegetarisch zijn en met vleesvervangers aan de slag gaan  ???
Nou hier zitten we samen aan de kip hoor, de mijne gaat alleen ff de oven in  :D
Nou, ik ben zo'n jaartje of 32 vegetarier, maar mijn honden zitten niet aan de vleesvervangers hoor ;D
Door Mevroi Kruim
#692881
Lizzy schreef: Nou, ik ben zo'n jaartje of 32 vegetarier, maar mijn honden zitten niet aan de vleesvervangers hoor ;D

Eeehhmmmmm ... misschien bedoelt ze dat die mensen voor zichzelf met vleesvervangers aan de slag gaan  ::)
Door Lizzy
#692907
Kruimel schreef:
Eeehhmmmmm ... misschien bedoelt ze dat die mensen voor zichzelf met vleesvervangers aan de slag gaan  ::)

Ja, dat zou ook kunnen... Alleen mis ik dan helemaal iedere logica van zijn voorbeeld...
Door Golum
#693557
Kruimel schreef:
Eeehhmmmmm ... misschien bedoelt ze dat die mensen voor zichzelf met vleesvervangers aan de slag gaan  ::)

Ik denk dat ie t ook voor de honden bedoelde, anders snap ik de vergelijking ook niet... Ik zei namelijk dat n hond een carnivoor blijft, toen zei die man dat ik dat goed moest onthouden, en toen kwam ie met die vleesvervangers.
Laten we t erop houden dat ie uit zn nek kletst  :D
Door Mevroi Kruim
#693624
Golum schreef: Ik denk dat ie t ook voor de honden bedoelde, anders snap ik de vergelijking ook niet... Ik zei namelijk dat n hond een carnivoor blijft, toen zei die man dat ik dat goed moest onthouden, en toen kwam ie met die vleesvervangers.
Laten we t erop houden dat ie uit zn nek kletst  :D
Lijkt me een logische conclusie  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door