Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Golum
#691727
Sinds afgelopen woensdag 10-01 eet Gollum volledig barf. Daarvoor at ze volledig duck, en toen poepte ze al erg weinig, netjes na een paar uurtjes een klein hoopje. Nu ze op de barf zit poept ze nog minder, ik geef haar 3 maaltijden per dag en soms slaat ze 1 keer poepen over, de hoeveelheid per keer is ook verminderd.
Ik geef 50% bot, en als ze bot eet krijgt ze eerst een stukje spiervlees of orgaan of iets dergelijks, dus daar kan het niet aan liggen volgens mij. Ik heb ook niet het idee dat ze verstopt zit, haar poep ziet er prima uit verder, niet te wit en ze blijft goede trek houden.
Is dit normaal?
Door Lizzy
#691808
Hier poepen ze dan wel elke dag maar over het algemeen zijn dat gewoon kleine niet stinkende harde keuteltjes.

Dus op je vraag of dat normaal is: ja, dat is normaal, weinig poep in volume en frequentie!
Door Golum
#691815
Lupa schreef: welkom bij versvoeren wereld :D
hier poepen ze 1x per dag en soms slaan ze 1 dag over
O gelukkig! Ik was al bang dat ze ziek was, ze slaapt ook wat meer.. Ze had gister zelfs na haar ochtend uitlaatrondje (+- 7 uur) en daarna barfmaaltijd uitgeslapen tot 11.30! Maar dat komt denk ik ook omdat de barfmaaltijd veel meer energie kost dan in 3 seconden duck naar binnen slurpen.
Maar na het uitslapen kreeg ik de volle laag hoor  :D
Ze slaat gelukkig geen dag over, anders had ik me wel n beetje zorgen gemaakt met 3 maaltijden op n dag...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#692091
Inderdaad, met barf een nog betere vertering als met kvv.
Doordat kvv gemalen is, verlaat het sneller de maag. Als je grote stukken voert, kan de maag dat beter verteren, dus minder afval, en minder poep! :D
Door tieneke
#692124
Hier ook vrij weinig van grote honden,als ik dan wel eens de olifanten hopen van andere hond(jes)zie  :o
Door Red_Hunter
#692128
Hier in het dorp moeten we tegenwoordig zelf de poep opruimen en elke keer als ik die kleine hoopjes opruim, denk ik dan "ach arme baasjes die de honden brok geven"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Trudie
Door tieneke
#692129
Red_Hunter schreef: Hier in het dorp moeten we tegenwoordig zelf de poep opruimen en elke keer als ik die kleine hoopjes opruim, denk ik dan "ach arme baasjes die de honden brok geven"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes Trudie
;D ;D
Door karin G
#692130
boef poept nog steeds 2-3 keer per dag maar niet veel, ik weet eigenlijk niet ees hoeveel een brokkenpiloot poept, ga ik toch eens op letten ;D
Door Golum
#692675
Ik ben weer helemaal gerustgesteld en blij  ;D
Ik zie ook echt goed het verschil met Gollums zusje (woont onder ons in de flat, brokkenhond) Gollum heeft een superglanzende vacht, Shayla is wat doffer, Gollum is slank en gespierd, Shayla is n beetje vet  :-X
Shayla heeft last van het wisselen, van Gollum was t me nog geeneens opgevallen dat ze aan t wisselen was tot ik in dr bekkie keek..
Ik (Gollum) blijf lekker barfen  8)
Door 202Spots
#692687
Golum schreef: Ik (Gollum) blijf lekker barfen  8)
Vreet je dan ook die 2 enge ventjes op die naast je op je foto staan? :o
Door Golum
#692812
202spots schreef: Vreet je dan ook die 2 enge ventjes op die naast je op je foto staan? :o
Hihi, geen probleem hoor, Gollum eet alles  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door