Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Golum
#690988
Jaja, ik heb iets ontdekt wat Gollum niet zo graag lust: groentemix. Ik snap t best want t ziet r ook niet uit gepureerd  ;)
De vorige keer heb ik er een beetje Duck doorheen geroerd maar wil dit niet te vaak doen omdat ik dan het idee heb dat ik in de knoei kom met mn menu. Eten jullie honden dit vrijwillig? En hebben jullie weleens iets toegevoegd om t lekkerder te maken?
Alvast bedankt!
Door 202Spots
#691146
Er zijn weinig honden die de groentemix eten zonder dat er wat anders doorheen zit...gewoon mengen met 't andere voer werkt 't beste.
Begin met 1 of 2 eetlepels door de gewone hoeveelheid Duck en kijk of ie 't dan wel eet.
#691155
ik kocht ook wel goedkoop rundergehakt uit de diepvries bij de Lidl en prakte dat erdoor. rekende het mee in het menu onder spiervlees. maar ook aan het groenteprutje raken ze gewend en ik hoef er nu nauwelijks wat meer door te doen dan yoghurt, scheutje karnemelk of hun wekelijkse rauwe eitje. honden zijn soms net kinderen, moeten sommige dingen leren eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#691211
hellenbanjerbo schreef: ik kocht ook wel goedkoop rundergehakt uit de diepvries bij de Lidl en prakte dat erdoor. rekende het mee in het menu onder spiervlees.
Bij gehakt uit de supermarkt moet je wel goed het etiket lezen, soms is er conserveermiddel toegevoegd. En bijna altijd water.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#691335
202spots schreef: Nah...daar raken ze nooooooit aan gewend joh! :o

Ik heb vast twee barf talentjes, sinds ik 3 maanden volledig barf eten ze alles puur, groentemix,lever, echt onvoorstelbaar.

Een vriendin van mij maakt haar mix iets zoeter dmv wortel en een appel. Haar ervaring is dat ze het dan makkelijker eten. Sommige mixen kunnen door bepaalde groentes nogal bitter worden heb ik het idee.
Door Lil
#691350
jantjehermien schreef: Ik doe er zalmolie doorheen das ook nog goed voor t vachie.
Dat doe ik hier ook, soms een beetje yoghurt en een keer per week een eitje, voor de rest gaat er buiten de nodige medicijnen (die smaken vies) niets door.
Ik ben inderdaad ook begonnen met gemalen vlees en kleine stukjes rodi, orgaan of spiervlees erdoor te doen, daarna langzaam afbouwen. Maar zonder een scheutje zalmolie wordt er maar de helft opgegeten ipv alles  ;)
Door Golum
#691717
Bedankt voor de reacties! De 2e keer groentemix met een heel klein beetje duck ging erin als zoete koek ??? Ze zal wel trek gehad heben... Het is natuurlijk ook wel wennen voor zo'n beessie, ten eerste dat ze moet kauwen opeens op haar vlees en ten 2e groentemix wat er uitziet als baby diarree (weet zij natuurlijk niet  :D)
Ik heb de duck niet meegerekend in haar menu, omdat ik vriezergebrek heb barf ik nu volledig dus was ik eerst een beetje bang dat ze teveel zou krijgen. Morgen ff yoghurt shoppen en zalmolie, yoghurt vind ze superlekker!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door