Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#690488
Als ik met mn hond fulltime wil barfen, (iig een tijd, om te kijken of ze niet allergisch is voor de rijst in de CB eend/rijst) maar ze mag voorlopig alleen eend...Wat mag ik haar dan geven? Ik kan wel makkelijk aan eendenkarkassen, nekken en vleugels komen, maar ik heb geen flauw idee hoe een eendenkarkas eruit ziet, dus ik weet niet of dit door kan gaan voor een volledige maaltijd...

Ze doet het nu na 9 volle weken CB eend/rijst stukken beter, maar haar voetjes blijven toch onrustig...

Kan ik een dieet van alleen maar deze delen van de eend geven, of moet er dan nog wat bij?
Laatst gewijzigd door Nicky op vr 12 jan 2007, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#690605
De komende weekjes kun je prima eendkarkas, nek en vleugel geven. Misschien kun je ook ergens aan hele eend komen. Daar zitten de orgaantjes meestal nog in. Dat zou wel prettig zijn, om ook wat orgaantjes te geven. Lukt dat niet: geen ramp. Binnen nu en 3 weken moet je weten of het dieet helpt. En als ze dan helemaal klachtenvrij is: dan weet je 1 ding: het heeft dus met voer te maken. Alleen weet je dan nog niet waar ze gevoelig/allergisch voor is, dus dan begint het 'echte werk pas'!
Door Nicky
#690612
Ja idd...had het ook al op een ander forum gezegd...maar ik ga wel een rondje sloot doen strax  ;) Misschien dat de slager aan hele eenden kan komen...ga morgen eens kijken...Mag hij wel alles eraf halen van mij...brr

Hoeveel zou ze dan per dag aan eend mogen? Ze krijgt nu 500 gram CB, ze is net weer een beetje op gewicht, aan de magere kant. Ze is een franse bull/boerenfox van een jaar oud en weegt 13,5 kilo.
Laatst gewijzigd door Nicky op vr 12 jan 2007, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#690688
Ik zou denken dat 500 gram genoeg moet zijn. Misschien dat ze aan 500 gram delen van eend wel genoeg heeft. De meeste honden nemen grotere delen beter op als gemalen vlees. En anders verhoog je het met (om te beginnen) 50 gram.

At ze hiervoor brokken? Veel honden verliezen wat gewicht als ze van koolhydraat-rijk voer (brok) naar koolhydraat-arm voer (vers) worden overgezet. Dat komt meestal vanzelf weer goed. Soms moet je tijdelijk wat meer voeren.
Door Nicky
#690784
Nee ze heeft nooit brokken gehad, ja bij het opvang gezin 2 weken...Ze heeft altijd Duck, Rodi, en nu al bijna 10 weken CB, en eendennekken en -vleugels...
Door Happy Tail
#690968
heb nog 5 zo goed al hele wilde eenden in de vriezer liggen, nou zo wild zijn ze nu dus niet meer, mar goed... alleen de eendenborst is eraf gesneden en sommigen hebben geen orgaan meer.
Deze vriezer staat in Harmelen, dus als je op wilt komen halen even een pb tje
Door Nicky
#691143
tnx! Ik ga eerst ff kijken of ik het hier kan krijgen, en anders maken we even een tripje naar Harmelen...  :-[ (waar ligt dat?)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door