Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#689738
Mijn shelties krijgen nog maar 2 a 3 keer in de week KVV voor de rest eten ze Barf. Qua afwisseling zit ik wel goed. Ze krijgen spiervlees en orgaanvlees van rund,ze krijgen kip ,kalkoen,paardevlees, lamsvlees (omdat ik altijd lam en rijst kvv heb) eitje,sardines,hutekase,groentemix.Het enige waar ik mee zit is dat ze maar twee keer per week bot eten.En dan altijd kippebot. Lams en geitebot is hier niet te betalen en runderstrot ben ik naar op zoek maar tot nu toe tevergeefs. Krijgen ze nu wel genoeg calcium of moet ik nog iets anders verzinnen?
Door Hanny
#689745
Als je minder dan de helft kvv geeft, dan lijkt het me verstandig om voor de andere maaltijden de gewone barf percentages aan te houden. Ik zou dat in ieder geval wel doen. Als je niets anders dan kip produkten voor het botgedeelte kunt krijgen, dan heb je daarin dus geen keus. Dus de helft van de barfmaaltijden vleesbotten, in jouw geval dus kip, lijkt me goed.

Hanny
Door Lizzy
#690165
Ik kan zo niet zeggen of je genoeg bot (en dus calcium) voert. Dat hangt niet af van de soorten vleesbot die je geeft, maar van de hoeveelheden vleesbot die je geeft. Ik kan dat wel voor je uitrekenen, maar dan zou ik alle gewichten moeten weten van alles wat je voert, tijdens de zelf samenstel dagen.

Op zich verdient het wel de voorkeur om meer dan 1 vleesbotsoort te geven. Kun je misschien aan kalkoennek komen (die zijn vaak te bestellen bij de poelier en niet zo heel erg duur). En als dat niet lukt: dan zul je het met kip moeten doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door