Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#687086
ben begonnen met kippenekken,wat goed ging en nu geef ik sinds een paar weken in de weekenden geite of lamsribben. Maar steeds als ze die op hebben zijn ze s'nachts aan de kots. Dan liggen er 4 of 5 hoopjes met splinters op de mat. Voor ze de ribben krijgen hebben ze gewoon hun vlees al op. Mijn ega wordt het een beetje zat dat gekots dus begint met zeuren. Wat kan ik nu het beste doen---terug naar de kip?  Heb ook nog parelhoen--moet ik daar de poten van afhalen of kan ik die ook zo geven?
groetjes ellen
Door Lizzy
#687090
Ja, blijkbaar hebben je honden nog wat moeite met het verteren van de ribben. En dan is het overgeven van (geel)slijm met de botsplinters die ze niet kunnen verteren heel normaal. Ik zou eigenlijk zelfs zeggen "wees blij dat ze ze uitkotsen!".

Ik zou zelf inderdaad even terug gaan naar kip en parelhoen en andere kleine dieren (eend, konijn, kwartel, etc). Blijf dat een tijdje geven en geef ook extra probiotica. Parelhoenpoten kun je ook wel geven trouwens.

Dan zou ik toch op een gegeven moment weer ribben proberen. Wel ribben van jonge dieren! En met vlees, dus geen kale ribben. En ik zou daar zelf wat extra pens bij geven. Pens pakt altijd goed in.

Wat voor vlees geef jij, voordat je de ribben geeft? En zit er veel vlees aan de ribben of zijn de ribben kaal?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#687095
de ribben komen bij islamc. vandaan en bij canis, er zit best wel wat vlees aan. Als vlees voor de ribben hebben ze gisteren lamshart gekregen en anders krijgen ze of geite/schapevlees/pens of kopvlees met een groentemix.Waar kan ik dat probiotica kopen?

groetjes ellen
Door Lizzy
#690154
[quote="vanaalst"]
de ribben komen bij islamc. vandaan en bij canis, er zit best wel wat vlees aan. Als vlees voor de ribben hebben ze gisteren lamshart gekregen en anders krijgen ze of geite/schapevlees/pens of kopvlees met een groentemix.Waar kan ik dat probiotica kopen?

groetjes ellen
[/quote]

Bij de reformwinkel, bij de drogist en bij zaken zoals De Tuinen. Ik vind zelf Akropharma Acidophilus (dat is dus probiotica) heel goed. En Solgar. Maar dat is weer erg duur. Overigens hebben ze ook bij diverse webwinkels probiotica. En ook de Groene Os maakt/verkoopt probiotica. Keuze zat dus!
Door karin G
#690192
Is kefir iets? Ik heb net een plantje of hoe je het noemen wilt gekregen en de eerste pot staat in de kast.
Ik heb vele goede dingen gehoord en gelezen erover.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#693611
Enkele van de geitenribben hebben bij deze bestelling ook wel erg scherpe delen.Ik durf ze zo eigenlijk niet te geven.
Door Lizzy
#693822
[quote="karin G"]
Is kefir iets? Ik heb net een plantje of hoe je het noemen wilt gekregen en de eerste pot staat in de kast.
Ik heb vele goede dingen gehoord en gelezen erover.

[/quote]

Daar zit ook probiotica in ja. Mijn honden vinden het goor dus die geef ik het niet meer.
Door K&D
#693829
Als het niet te zuur is dan lebberen de dames het zo weg.
Ik geef het ongeveer 2 x per week.
Laatst gewijzigd door K&D op wo 17 jan 2007, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door