Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jumlai
#686524
We zijn vandaag naar het IC geweest voor ons te orienteren wat daar te koop is.
Dat was dus de bedoeling, maar wij konden het niet laten en hebben wat dingen gekocht.
o.a. kippen nekkken, kippen maagjes, kippen niertjes, orgaan vlees ( lamslever en lamshart) Geiten ribben, lams ribben. Meer konden we even niet meenemen omdat de vriezer die we vandaag hebben gekocht van de week pas leverbaar is en er niet zoveel ruimte is in onze andere vriezer.
Nu nog een menu maken. Ik heb de menuhulp al gedouwload dus daarmee aan de slag.
Onze Laika weegt 28 kilo en eigenlijk zou ik best wat hulp kunnen gebruiken.
Ik weet er is nog niet genoeg variatie, maar dat komt nog wel als de vriezer er is dan ga ik nog een keer naar het IC, woon tenslotte in Rotterdam en dan is het heel makkelijk om nog een keer te gaan.
Omdat ik nog niet zoveel variatie hebt krijg ze van ons ook nog een paar dagen in de week Duck.
#686527
Wat leuk om te horen Corrie! Wat zal Laika genieten...

Ik wil ook nog eens naar het IC, maar ik durf niet goed, ben bang dat ik niet weet wat te bestellen... :-\
Laatst gewijzigd door *Natasja* op za 06 jan 2007, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jumlai
#686533
*Natasja* schreef: Wat leuk om te horen Corrie! Ik wil ook nog eens naar het IC, maar ik durf niet goed, ben bang dat ik niet weet wat te bestellen... :-[
Gaan we een keer samen.
Ik ben vandaag met Wim gegaan en heb maar wat genomen.
Volgende keer neem ik een briefje mee. De soorten staan hier op Barfplaats.

Ze hadden ook hertenbouten heb ik gezien en schaap-,geit-, lamsvlees en kip, dus keuze genoeg.
#686539
Hoeveel dagen in de week geef je Duck? Als dat meer dan de helft is, hoef je niet zo nauw te rekenen hoor. Je kunt haar dan wel het beste tijdens de BARF-dagen zoveel mogelijk onderdelen geven die niet in Duck zitten, zoals bijv. lamsribben en geiteribben.

Heeft ze al weleens vis op?
Door jumlai
#686558
*Natasja* schreef: Hoeveel dagen in de week geef je Duck? Als dat meer dan de helft is, hoef je niet zo nauw te rekenen hoor. Je kunt haar dan wel het beste tijdens de BARF-dagen zoveel mogelijk onderdelen geven die niet in Duck zitten, zoals bijv. lamsribben en geiteribben.

Heeft ze al weleens vis op?
Nee niet echt een maatijd van vis  enz.. Ze heeft wel eens een sardientje gegeten maar dat ging per ongeluk ze heeft het van tafel gestolen toen we gingen bbq'en
Daarvoor ga ik a.s dinsdag naar de markt, sardientjes kopen.
Door Erna
#686566
Hartstikke goed Corry!! Zo zijn wij ook begonnen hoor. Je zult zien dat je na een paar weken al de slag te pakken hebt en gewoon weet wat je moet halen. Als je nog hulp nodig hebt dan roep je maar !!
Door Yves
#686572
Nou je bent al een aardig eindje opweg. Vleesbotten heb je drie diersoorten (kip, lam en geit). Orgaan heb je nu genoeg. Ik zou nog wat vis toevoegen (sardien = spiervlees en hebben ze geloof ik ook bij IC of zalmkop = vleesbot) en nog wat spiervlees (misschien runderkopvlees, want dan het je nog een dier erbij). Als je die twee dingen toevoegd en een groentemix dan ben je klaar.
Door jumlai
#686586
Erna schreef: Hartstikke goed Corry!! Zo zijn wij ook begonnen hoor. Je zult zien dat je na een paar weken al de slag te pakken hebt en gewoon weet wat je moet halen. Als je nog hulp nodig hebt dan roep je maar !!
Ja dan weet ik je te vinden!! :D :D
#686602
ik heb eigenlijk een vraag waar is IC en is dat een slager, kippenboer ,ik wil graag kippenekken maar hier is er geen slager en kippenboer die dat verkopen,maar ik wil het ook proberen shadow krijg lapjes pens rodi en duck,maar ik wil dat hij goed zijn kiezen gaat gebruiken ;)
Door Audrina
#686613
Valentino schreef: ik heb eigenlijk een vraag waar is IC en is dat een slager, kippenboer ,ik wil graag kippenekken maar hier is er geen slager en kippenboer die dat verkopen,maar ik wil het ook proberen shadow krijg lapjes pens rodi en duck,maar ik wil dat hij goed zijn kiezen gaat gebruiken ;)
IC is Islam Centrum, een islamitische slagerij in Rotterdam, zie ala carte:  http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg578266
#687262
Hier ligt de vriezer eigenlijk hoofdzakelijk vol met IC spullen. Gisteren weer volgestouwd.
Er zaten zulke boterzachte geitenribbetje bij deze keer. En vaak krijgen we er een zak met recreatief werk bij, dus nu ook met heerlijk kluifwerk, wat werveld en schoudertjes. Hij weet gelukkig wel wat hij mee mag geven:-)

Voor Baya haal ik meestal iets van 15 kg gemixte ribben (geit, schaap, lam), 10 kg kippendingen (karbo, vl;eugel, poot ed)en dan vul ik de rest aan met 6-8 kg orgaan( nier, maag, hart, lever) welke ik dan ook kan variaren. En niet te vergeten een paar kg lamspens. Dan zit je gelijk ook goed met je diersoorten en %.  voor de vleesaanvulling kun je dan nog wat lam, kalf of geitensnippers en kopvlees erbij nemen. Dus zo moeilijk is het niet :D

dan heb ik voor ruim 2 maanden in de vriezer liggen. allemaal in porties van  500-600 gram
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door