Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#686290
Ik heb even een vraag aan jullie.

Kenissen van ons hebben een boxer, en deze zit nog op brokken en ze zit te twijfelen of ze gaan barfen.

Wat zij zich afvroegen is het volgende.

De boxer staat bekent om het snel kwijlen als ze een snoepje krijgen of eten krijgen, en ook als het wat warmer worden enzo, maar hoe zit het met barfen en met tussendoortjes die hiermee te maken hebben, kennen jullie boxers die barfen en hoe zit het daarmee met het kwijlen?? is dit duidelijk minder dan als met brokken of merk je geen verschil??
Door evds
#686297
Ik ken geen boxers die rauw eten maar kan we eigenlijk niet voorstellen dat ze daar meer door zouden gaan kwijlen. Wel van de verwachting dat ze iets te eten krijgen (barf of brok), dus tussendoortjes zou ik tot het minimum beperken :)
Door tieneke
#686304
Hier geen boxers maar wel verschrikkelijke Nollebakmonsters  ;D
Tinus kan er soms ook wat van(vooral met wandelen,mijn jas en broek zijn dan doordrenkt!)  :-X) maar tussendoortjes zijn hier gewoon no-no en de maaltijden zijn 2 maal daags en verder houdt het op.
Wat maakt het trouwens uit als die boxer lekker kwijlt voor zijn maaltijd?
Gewoon meteen geven en vooral geen tussendoortjes verder.
Ik zie dus echt geen enkel verschil tussen brok of vers...o ja, vers is veeeeeel gezonder  8)
Door tieneke
#686311
Dorothea2 schreef: als ze gewoon weten dat ze nooit wat tussendoor krijgen, zullen ze ook niet kwijlen, denk ik.
Zal ongetwijfeld stukken minder zijn  ;)
Door reneetje
#686317
Uiteraard moet je met boxers tussendoortjes beperken en maakt het niet uit dat die kwijlt voor het eten, maar ik weet bijvoorbeeld dat als een kennis van me hier komt met zijn bordeauxdog en die gaat spelen met djago dat savonds heel de vloer onder ligt met kwijl van hem.  en bij de boxer is dat wel iets minder opzich maar ik vroeg het mezelf ook wel af of dit ligt aan brokken ook wel voor een deel. en of het dan met barfen wat minder is. ( minder kwijlontwikkeling ofzo)
Door Sietie
#686518
nee, maakt niks uit! Of je nu brok voert of barf! Als een boxer schooit dan kunnen ze gaan kwijlen omdat dan letterlijk het water in de mond loopt  Het kwijlen vanwege spelen is eigenlijk opgeklopt speeksel.
Hier geven we overdag ook geen tussendoortjes, alleen s'avonds krijgt ze een paar gedroogde pensstaafjes en ze kwijlt nooit :)
Laatst gewijzigd door Sietie op za 06 jan 2007, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door