Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#68593
Hallo,

Onze honden hebben gisteren en vandaag voor het eerst kippennekken gegeten !!! Ze vonden ze zaaaaalig !!! Omdat het voor het eerst was hebben we de nekken in tweeen gehakt maar de meeste kauwden er nog aardig op !! Vanmorgen waren ze er al duidelijk meer aan gewend en werd er minder gekauwd. Dus de volgende ladingen gaan in zijn geheel in de bak en niet meer in kleinere stukken.

Het was dus een groot succes maar ik heb nog even een vraag. Twee Newfs van ons (nestzusjes) braken steeds hun eten uit sinds we vlees geven. Het zijn nogal kieskeurige typjes en ze braakten ook met nesten graag hun eten uit voor hun pups. Maar nu lijkt het wel standaard te worden en duurt de maaltijd dus soms erg lang want elke maaltijd wordt twee keer genuttigd....We geven ze al apart eten en eentje buiten want die maakt er echt een zooitje van...
Wat kun je hier tegen doen ?? Of blijven ze nu de rest van hun leven hun eten steeds uitbraken ? Het vervelende is dat ze het nu dus ook bij een brokkenmaaltijd doen....(ja, helaas, die krijgen ze ook nog af en toe). En of het nu een versvleesmaaltijd is met een lekker zacht prutje energique, rodi of duck, het maakt niet uit, alles gaat er heel snel in en net zo snel weer uit....het liefst dus op een kleed of vloerbedekking... :(
Waarom doen ze dit en wat kun je hiertegen doen ?

groetjes
marit
Door Lizzy
#68606
Gekke vraag misschien, maar is het eten niet te koud? Wanneer ik hier het voer net een tikkie te koud geef, dan gaat het onmiddellijk in retour om opnieuw opgegeten te worden.
Door serradomar
#68630
Hoi Lizzy,

Nee het maakt niet uit of het warm of koud is. We hebben het ook al geprobeerd met warm water eroverheen, maar ook met brokken doen ze het nu dus...en die kunnen toch echt niet te koud zijn lijkt mij... ;)
En het lijkt dus echt een erfelijke familiekwestie te zijn want alleen deze twee zussen doen dit standaard....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door