Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#681065
Vandaag lamsnek op het menu van de meiden. Na bruikbare tip door IC in de lengte laten doorsnijden. Alles ging ok, Dommelsch was eigenlijk een beetje snel en heeft grote stukken opgegeten, maar goed dat is niet anders dan anders. Alleen bij Wodka zat op een gegeven moment een stuk bot klem tussen haar bovenkaak. Ik zag haar wurmen en heb mijn hand in haar bek gestoken om het stuk los te krijgen. Dat is gelukt, godzijdank! Ik heb het vastgehouden tot ze het weer in "normale" proporties had geknaagd en toen weer gegeven. Het laatste stuk heeft ze goed en netjes geknaagd en opgegeten.

Maarja, wat is nu wijsheid? Is een doorgezaagde lamsnek te klein? Of was dit gewoon pech? Had ik 'm heel gelaten was hij op een gegeven moment ook zo klein geworden dat ie precies tussen haar bovenkaak past...

:help:
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#681085
Ze krijgen hier ook 1 x per week een lamsnek. De nekken die ik heb zijn ook in de lengte doorgezaagt en dan nog wegen ze bijna een kilo, niet echt klein dus.
Desalnietemin hebben ze hier nooit problemen met de nekken, alles wordt op maat geknaagd ;D
Door Lizzy
#681508
Hoe groot zijn ze ongeveer? En het gewicht?

Ik heb dit overigens ook eens met een kalfswervel gehad. Een keer. Met Brutus. En ze krijgen het nog steeds te eten en daarna is het niet meer gebeurd (ze krijgen het sinds die keer toch al weer een jaar of 4 probleemloos).
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#684980
Lizzy schreef: Hoe groot zijn ze ongeveer? En het gewicht?

Ik heb dit overigens ook eens met een kalfswervel gehad. Een keer. Met Brutus. En ze krijgen het nog steeds te eten en daarna is het niet meer gebeurd (ze krijgen het sinds die keer toch al weer een jaar of 4 probleemloos).
Scusi, was ff het land uit...  8)
Ik denk dat de nekken doorgezaagd, zo'n 750 gram wegen, 25 cm lang, 10 cm breed, 10 cm dik?. Er wordt goed op geknaagd en wat ik zei, als ik ze groter zou geven, zouden ze op een gegeven moment toch ook zo "klein" zijn dat er een risico op klemzitten bij komt kijken. Ik denk dat ik (lees: Wodka) gewoon pech heb (heeft) gehad.
Door tieneke
#685000
Hier geef ik hele kalfsnekken en wervels plus stukken lamsnek met rib en zeer veel vlees en de laatste tijd ging het aardig met Tinus,hij schrokte minder tot een aantal weken terug en echt... soms heb ik een hartverzakking als ie weer eens een bot met vlees naar binnen rost  :-X
Verleden week stak hij haast de moord in een zeer grote dikke lap pens,hierna zat het een paar uur klem en kotste hij het later gelukkig uit..pfff.
Ik blijf er dan ook altijd bij met wat voor vlees/bot dan ook.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#685009
Ik voer twee keer per week een lamsnek. Tot vorige week heb ik daar nooit problemen mee gehad. Vorige week zat Indy toch opeens een partij raar te doen met z´n bek. Er zat een wervel vast aan z´n kies, dat gaatje waardoor het wervelkanaal loopt daar zat z´n kies in. Ik heb behoorlijk moeten trekken om het los te krijgen.
Is gewoon domme pech, het weerhoud mij niet van het voeren van lamsnekken.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#685047
Nee, het weerhoud me ook niet, ik probeer het alleen zo goed mogelijk en veilig mogelijk te doen. Ik blijf ook te allen tijde bij alle maaltijden van de honden, botten of hapklare stukken, ik wil er altijd bij zijn. Zonder toezicht geen eten!  ;)
BARFen is leuker in de zomer dan in de winter, hihihi!
Door tieneke
#685114
-Saskia- schreef: Nee, het weerhoud me ook niet, ik probeer het alleen zo goed mogelijk en veilig mogelijk te doen. Ik blijf ook te allen tijde bij alle maaltijden van de honden, botten of hapklare stukken, ik wil er altijd bij zijn. Zonder toezicht geen eten!  ;)
BARFen is leuker in de zomer dan in de winter, hihihi!
Ja vanavond was het hier weer kolere weer met regen, dus mochten ze hun runderstrot binnen nuttigen...morgen gaan de dekens weer de wasmachine in.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#685120
tieneke schreef: Ja vanavond was het hier weer kolere weer met regen, dus mochten ze hun runderstrot binnen nuttigen...morgen gaan de dekens weer de wasmachine in.
Lekker hè? Vooral na het nuttigen van een zalmkop dan lijkt het hier wel een visafslag. Yummie  ;D
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#685132
Dorothea2 schreef: Lekker hè? Vooral na het nuttigen van een zalmkop dan lijkt het hier wel een visafslag. Yummie  ;D
Hahaha, nou dat doe ik dus écht niet! Met als gevolg dat ik met muts op, winterjas en laarzen aan, weggedoken in mijn kraag, onder mijn paraplu met mijn zaklamp zit te wachten tot het "all is clear" sein kan worden gegeven en alles is verorberd...

Lachen, BARF... :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door