Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door demon1902
#684453
Is het normaal dat mijn kat maar 1 keer om de 2 dagen ontlasting maakt ? Hij krijgt op dit moment barf ipv kvv.  Ik weet dat ze dan minder ontlasting hebben, maar zo weinig heb ik nog nooit meegemaakt  :-\ Lijkt me wel heeeeel weinig. Hij is ook nogal agressief de laatste tijd, misschien zit er iets verstopt ? maar dan zou hij toch helemaal geen ontlasting hebben ? Snap er niets van :-\
Door *Robin*
#684901
Hier poepen ze ook niet elke dag. soms wel en soms een dag niet. waar zijn agressie vandaan komt zou ik niet kunnen zeggen... :-\
Door Rosita
#685304
Is volgens mij heel normaal. Ook mijn katten poepen om de dag das het voordeel van vers. Wel kan het zijn dat de ontlasting iets te droog is waardoor sommige katten (en ik denk voornamelijk oudere katten die ook niet zo veel meer bewegen, zoals mijn Dayna) moeite kunnen hebben met het poepen zelf, maar dan zit het al tegen het poep gat aan. Een verstopping is het dus niet, maar soms moeten ze gewoon wat harder persen. Ik geef mijn katten mede daarom 2x per week wat visolie dat het niet zo indroogt, maar dat doe ik dus voornamelijk voor Dayna.
Door Rosita
#685306
Zou het misschien ook kunnen zijn dat je, nu je barft, iets te veel bot geeft waardoor de boel een beetje vastloopt?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door