Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#684855
Hebben ze van Barf nou over het algemeen meer nodig dan van CB ?
Onze jongste van 6 jaar :) kreeg van de CB 500 gr. per dag, als ik hem meer gaf dan werd ie te dik.
Hij staat nu sinds een maand of 2 volledig op barf en voerde hem 2% voor een hond van 30 kg dat kwam uit op 600 gr. per dag wat in de praktijk vaak iets meer was. Nu na een aantal weken vind ik hem iets schraler worden. Hij blijkt 28 kg te wegen en ben nu naar 3% gegaan wat neerkomt op 840 gr per dag.
Hij eet zeer gevarieerd met rund, kip, hert, geit, lam, fazant, kalkoen, eend, vis en binnenkort haas erbij.

Hebben jullie die ervaring ook dat ze van barf meer nodig hebben?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#684884
JolandaB schreef: Hebben ze van Barf nou over het algemeen meer nodig dan van CB ?
Onze jongste van 6 jaar :) kreeg van de CB 500 gr. per dag, als ik hem meer gaf dan werd ie te dik.
Hij staat nu sinds een maand of 2 volledig op barf en voerde hem 2% voor een hond van 30 kg dat kwam uit op 600 gr. per dag wat in de praktijk vaak iets meer was. Nu na een aantal weken vind ik hem iets schraler worden. Hij blijkt 28 kg te wegen en ben nu naar 3% gegaan wat neerkomt op 840 gr per dag.
Hij eet zeer gevarieerd met rund, kip, hert, geit, lam, fazant, kalkoen, eend, vis en binnenkort haas erbij.

Hebben jullie die ervaring ook dat ze van barf meer nodig hebben?
Ik voer op het oog, met in mijn achterhoofd de percentages. Worden ze te dik, krijgen ze minder, worden ze te schraal, krijgen ze meer. Mijn reu van 21 kilo zit op 2,5 % (525 gr).  1 teef van 17 kilo zit op 2% (330 gram) en de andere teef van 20 kilo zit op 2 % (440 gram). Ik heb niet zo lang CB gevoerd, maar toen deed ik hetzelfde. Probeerde 20 gram per kilo lichaamsgewicht aan te houden maar ook op het oog :)
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#684949
trimsalon schreef: Ik voer op het oog, met in mijn achterhoofd de percentages. Worden ze te dik, krijgen ze minder, worden ze te schraal, krijgen ze meer. Mijn reu van 21 kilo zit op 2,5 % (525 gr).  1 teef van 17 kilo zit op 2% (330 gram) en de andere teef van 20 kilo zit op 2 % (440 gram). Ik heb niet zo lang CB gevoerd, maar toen deed ik hetzelfde. Probeerde 20 gram per kilo lichaamsgewicht aan te houden maar ook op het oog :)
Dat was de vraag niet ;)  Zoals je kan lezen voer ik ook op het oog, hij is nu wat te schraal dus geef ik wat meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#685295
JolandaB schreef: Hebben ze van Barf nou over het algemeen meer nodig dan van CB ?
Onze jongste van 6 jaar :) kreeg van de CB 500 gr. per dag, als ik hem meer gaf dan werd ie te dik.
Hij staat nu sinds een maand of 2 volledig op barf en voerde hem 2% voor een hond van 30 kg dat kwam uit op 600 gr. per dag wat in de praktijk vaak iets meer was. Nu na een aantal weken vind ik hem iets schraler worden. Hij blijkt 28 kg te wegen en ben nu naar 3% gegaan wat neerkomt op 840 gr per dag.
Hij eet zeer gevarieerd met rund, kip, hert, geit, lam, fazant, kalkoen, eend, vis en binnenkort haas erbij.

Hebben jullie die ervaring ook dat ze van barf meer nodig hebben?
Hier hebben ze er per saldo minder van nodig. Het ligt er ook een beetje aan wat je voert. Veel kvv worden kunstmatig wat opgevet en als jij dan een mager schapepensje voert en daarbij mager spiervlees dan kan per saldo het aantal caloriën flink gaan verschillen. Meer geven van de vettere vleesssoorten en als hij weer op gewicht is dan wat meer "spelen" met de hoeveelheid voer. Geef je je mager vlees geeft daar op die dag wat meer van, heb je vet vlees dan geef je minder of de normale hoeveelheid.
Hier eet mijn reu van dik 40kg. zo'n 600/700 gram per dag, maar als ik b.v. alleen pens geef en die is wat magertjes, dan stort ik gerust een kilo in zijn bak.
Door java
#685976
Hier eten onze honden meer dan 2% , als ik dit zou doen vielen ze naar een week om van de honger. Onze honden zijn mooi slank. Een hond van 17 kilo krijgt tussen de 600 a 700 gr. per dag ( is 4% ) en de andere hond 19 kilo krijgt tussen de 700 a 800 gr. per dag, ook 4 %. Ze zijn 3 en 4 jaar.
Laats heb ik ze een wormkuur gegeven, omdat ik toch wat twijfelde qua hoeveelheid eten dat ze nodig hadden. Heb niets aan de hond of ontlasting gemerkt en ze krijgen ook nog steeds de zelfde hoeveelheid eten.

Wij zijn wel heel actief met de honden....groetjes Will
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door