Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sietie
#684676
vraagje: een vlees (of gehaktmolen) hoe zwaar hoeveel watt moet hij zijn om botten te vermalen? bijvoorbeeld kipkarkassen of andere dikkere botten? wel gewoon op 220 volt, dus niet op krachtstroom en ook niet handmatig ;D ik heb ze zien staan van 1000 watt op internet maar weet niet of die dus voldoende zwaar zijn :-\
Laatst gewijzigd door Sietie op di 02 jan 2007, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#684733
Deze zwaardere modellen kunnen aardig wat aan,maar zijn ook vrij prijzig.
Afbeelding

Dit model is 'n stuk goedkoper, en kan ook de kip en gevogelte malen, kalkoen moet wel in kleinere stukjes geknipt anders past het niet.

Afbeelding

Ik denk dat de 1000 watt wel zal lukken voor de kipkarkassen, er is geen een machine waar je zware botten of ribben mee kan malen, ook met de zwaardere modellen lukt dat niet.
Success!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#684744
ik heb er laatst eentje aangeschaft, omdat Vienna de viskoppen niet eet. Gemalen dus wel. Niet met veel plezier, maar ze eet wel. Ik heb er een van Gastroback (Vleeswolf). Volgens mij was hij iets van € 40,=. Flinke kabeljauwkop maalt hij makkelijk (wel in stukken, hoor)
Voltage weet ik zo niet, maar zal wel even kijken als ik tijd heb
Door Sietie
#684801
oke bedankt, dan kan ik die van 1000 watt wel kopen ziet er zo uit als het bovenste plaatje voor 85 euro lijkt mij wel redelijk van prijs  ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#684806
Sietie schreef: oke bedankt, dan kan ik die van 1000 watt wel kopen ziet er zo uit als het bovenste plaatje voor 85 euro lijkt mij wel redelijk van prijs  ;D
Succes
Weet natuurlijk niet of hij alles pakt zonder opgeblazen te worden :(, maar de viskoppen en hele haringen e.d maalt hij met gemak
Door 202Spots
#684932
Sietie schreef: oke bedankt, dan kan ik die van 1000 watt wel kopen ziet er zo uit als het bovenste plaatje voor 85 euro lijkt mij wel redelijk van prijs  ;D
De eerste plaatje boven is roestvrij staal en kost 400-500..
die andere van 1000 watt is van witte kunststof gemaakt,maar voor 85,- zal ie wel doen wat je wil.
Door judith1967
#685063
Nou,ben ik effe blij met mijn (handmatige) gehaktmolen,die kostte mij maar 6 euro.En het malen doe ik niet,dat doet mijn man. :)
Vind 85,00 wel een hoop geld.
Door tieneke
#685111
judith1967 schreef: Nou,ben ik effe blij met mijn (handmatige) gehaktmolen,die kostte mij maar 6 euro.En het malen doe ik niet,dat doet mijn man. :)
:o :o ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#685392
judith1967 schreef: Nou,ben ik effe blij met mijn (handmatige) gehaktmolen,die kostte mij maar 6 euro.En het malen doe ik niet,dat doet mijn man. :)
Vind 85,00 wel een hoop geld.
Hier idem  8) alleen kostte mijn molen 5 euri's  ;D
Heer Kruimel krijgt er kipkarkassen, kipkarbo's, kippenpoten, eendepoten en zachte lamsribben doorheen.
Fijn voor de bejaarde katten zonder tandjes, ik maak liever mijn eigen kvv dan dat ik iets koop waarvan ik niet echt weet wat er in zit.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#685404
Kruimel schreef: Hier idem  8) alleen kostte mijn molen 5 euri's  ;D
Heer Kruimel krijgt er kipkarkassen, kipkarbo's, kippenpoten, eendepoten en zachte lamsribben doorheen.
Dan ben ik met mijn molen van 6,50 euro bij de kringloopwinkel nog afgezet!  ;D ;D  ;D Liep er nog toevallig tegenaan ook... :D
En leuk om te lezen dat de mannen het zware werk doen. :) :)
Gaat hier niet anders hoor... ;)
Door judith1967
#685628
Kruimel schreef: Hier idem  8) alleen kostte mijn molen 5 euri's  ;D
Heer Kruimel krijgt er kipkarkassen, kipkarbo's, kippenpoten, eendepoten en zachte lamsribben doorheen.
Fijn voor de bejaarde katten zonder tandjes, ik maak liever mijn eigen kvv dan dat ik iets koop waarvan ik niet echt weet wat er in zit.

Jaa,je hebt altijd baas boven baas :D :D :D :D :D :D

WAt voor nr heb jij trouwens?
Ik heb er tot nu toe kippenekken en een zalmkop mee gemalen.
Door Mevroi Kruim
#686649
judith1967 schreef:
Jaa,je hebt altijd baas boven baas :D :D :D :D :D :D

WAt voor nr heb jij trouwens?
Ik heb er tot nu toe kippenekken en een zalmkop mee gemalen.
Nummer 10, van Husqvarna  ;D
Heer Kruimel moet wel behoorlijk kracht zetten, dus hij krijgt giga-spierballen  ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door