Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#682548
Ik wil gaan proberen een groentemix te maken, maar dan wel 1 zonder al te veel laxerende groenten.

Kunnen jullie mij advies geven welke groenten ik er dan beter uit kan laten??

Ik heb al zo veel soorten groentenmix voorbij zien komen maar ik kom niet uit wat dat betreft.
Zo lees ik bijv. over bladgroenten die laxeren, stomme vraag misschien maar wat valt daar onder??
Door tiny
#682763
;) Kijk eens bij "Barf voor beginners" daar wordt een lijst met groente genoemd waaronder die van onder en van boven de grond. de een is laxerend de ander niet. Effe checke ;D
Door 202Spots
#682995
tt-tjes schreef: Ik wil gaan proberen een groentemix te maken, maar dan wel 1 zonder al te veel laxerende groenten.

Kunnen jullie mij advies geven welke groenten ik er dan beter uit kan laten??

Ik heb al zo veel soorten groentenmix voorbij zien komen maar ik kom niet uit wat dat betreft.
Zo lees ik bijv. over bladgroenten die laxeren, stomme vraag misschien maar wat valt daar onder??
Is er n speciale reden om geen bladgroente te geven?
Wanneer je 'n beetje combinatie van verschillende groentes maakt,dan krijgen ze geen diaree hoor.
Wanneer je alleen maar knolgroentes geeft,dan kan de ontlasting TE hard worden, wanneer je alleen maar bladgroentes gebruikt dan word de ontlasting te slap.
Maar wanneer je 'n mix hebt, dan is 't meestal prima. ;)
Door 202Spots
#683296
tt-tjes schreef: Ik ben idd bang voor diarree, omdat Balou vrij gevoelig is op zijn darmen en nogal vlug aan de kledder is.
Vandaar dat ik ze eigenlijk wilde schrappen.
Ja okay,maar dat zou dan meer kans hebben wanneer je alleen maar bladgroentes geeft.
Wanneer je 'n mix maakt van b.v.worteltjes of klein koolraapje,beetje bloemkool/broccolie, courgette,beetje gekookte boontjes,struik andijvie, teentjes knoflook dan denk ik dat je wel goed zit...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door