Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#682532
Ik ben gisteren met de jongens naar de DA geweest voor de enting.

Ik wilde eigenlijk DHP + L, maar die hadden ze niet, wel de grote cocktail waarvan ze wist dat die een 3 jaar registratie heeft.

Ik er naar toe, kreeg ik een andere DA uit die praktijk waar ik tegen zei dat ze de grote cocktail moesten.

Hij keek in het boekje en haalde spullen om te enten, wat blijkt, heeft hij ze de kleine cocktail gegeven (parvo, lever, weil). Hiervan zei hij dat er geen 3-jaar reg. op zat.

Het is natuurlijk niet erg dat ze niet de grote cocktail gehad hebben (die hebben ze vorig jaar nog gehad) maar ik ben behoorlijk boos geworden omdat hij de 3 jaar niet in het boekje wilde zetten.

Toen wilde hij er de grote cocktail alsnog achteraan jassen want daar zat dan Hondenziekte nog bij, ik ben bijna ontploft. >:( >:(, ik heb hem gevraagd of hij het normaal vond om dan maar nog meer rotzooi in hun lijfje te pompen.

Nu heb ik dus wel de 3-jarige registratie in het boekje staan. :D :D

Hij vond wel dat ze zulke mooie tandjes hadden en er goed uitzagen, hij vroeg wat voor voedig ze kregen, toen ik hem vertelde wat ze te eten kregen kwam de volgende discussie. Of ik wel wist dat er zo veel bacterieen in rauw vlees zaten en dat ze niet genoeg aan vitamines e.d. binnen kregen.
Hij kende namelijk iemand met een kat die hart had gekregen en die had meteen diarree met een flinke darminfectie.
Ik heb alleen tegen hem gezegd dat ze het er fantastisch op deden en dat mijn jongens er het bewijs van waren.

Ik heb het gesprek gestaakt, hem een prettige jaarwisseling gewenst en ben naar huis gegaan.

Volgende keer hoef ik deze DA dus niet meer, dan wacht ik wel op die andere.
Door Cathelijn
#682545
jij gaat waarschijnlijk naar dezelfde praktijk als ik...
Ik had een paar maanden geleden zo'n doos... gelukkig deed ze verder wel wat ik wou.
Je kunt er nu alleen nog op afspraak terecht zag ik, kun je tenminste iemand uitzoeken die niet zo moeilijk doet!
Door tt-tjes
#682547
Ik ga in Vorstenbosch, daar hoef ik geen afspraak te maken maar het kan wel, de DA praktijk hier in Veghel heb ik helemaal geen vertrouwen meer in.
Door Cathelijn
#682618
tt-tjes schreef: Ik ga in Vorstenbosch, daar hoef ik geen afspraak te maken maar het kan wel, de DA praktijk hier in Veghel heb ik helemaal geen vertrouwen meer in.
oh ja, daar gaan ook steeds meer mensen heen hoor ik. Gelukkig hoe ik niet zo vaak.
Door Erna
#682810
Welke enting heb je dan nu precies gekregen?
De kleine cocktail is toch DHP en de grote DHPPi? Het enige verschil is dan toch de Para Influenza?
Door tt-tjes
#682815
In de kleine cocktail die hun geven zit weil, parvo en parainfluenza. Hier zit hondeziekte en hepatitus niet in (ik zie trouwens dat ik in mijn topic lever bijgezet heb :-X).
Laatst gewijzigd door tt-tjes op vr 29 dec 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#682839
tt-tjes schreef: In de kleine cocktail die hun geven zit weil, parvo en parainfluenza. Hier zit hondeziekte en hepatitus niet in (ik zie trouwens dat ik in mijn topic lever bijgezet heb :-X).
Is die enting dan wel van Nobivac want ik zie een dergelijke enting niet in de productenlijst van Intervet staan of ik moet er overheen kijken?
Door evds
#682897
Cathelijn schreef: oh ja, daar gaan ook steeds meer mensen heen hoor ik. Gelukkig hoe ik niet zo vaak.
Misschien ook wat voor ons. Dwan is laatst onnodig voor rabies ge-ent >:( en ik moet nog terug om de 3 jaar geldigheid in zijn paspoort te laten zetten. En ik ga mijn geld terugvragen.
Nota bene nadat ik had gezegd dat de registratie nu toch 3 jaar was en hij vorig jaar geent was. Nee, voor Engeland moest ie elk jaar opnieuw rabies. Naturlijk wilde ze ook direct een 1 of ander giga cocktail erin jassen (Dwan is heel voorzichtig ge-ent) en werd ik nog eens lekker bang gemaakt voor Weil.

Over "gezonde voeding" heb ik het maar helemaal niet met ze....

Er is wel een fijne veearts voor mijn schapen. Maar eergister had ik dus een ander die ik zo'n beetje moest vertellen wat mijn schaap mankeerde en dat hij(het schaap) ge-euthaniseerd moest worden :( Had ik het arme schaap helemaal in de houding, halsdader opgestuwd etc. zie die veearts, nu moet ik eigenlijk op uw plaats zitten. Weer een heel gedoe om de juist positie te krijgen >:(

Kon ik zelf dat "slaapmiddel" maar aankomen ....
Door tt-tjes
#682946
Erna schreef: Is die enting dan wel van Nobivac want ik zie een dergelijke enting niet in de productenlijst van Intervet staan of ik moet er overheen kijken?
Ze enten met Nobivac, maar nu begin ik toch te twijfelen met wat ze geent hebben, ik ga morgen toch nog een bellen wat er in ie kleine cocktail zit.

Laat ik nog wel weten.

Ik heb wel een nobivac sticker in het entboekje zitten.
Door tt-tjes
#683219
Erna, je had gelijk, ik heb vandaag contact gehad met de DA, de kleine cocktail bestaat uit parvo, weil en para, het is geen cocktail van Nobivac, maar van Merial.

Ik heb echter geen zin om daar nog eens een cocktail van Nobivac overheen te laten zetten.

Ik laat het maar zo, ze hebben tenslotte allebei in 2005 nog de grote cocktail gehad van Nobivac.

De DA heeft echter wel in het boekje de sticker van de grote cocktail geplakt, en ook alles hiervoor aangekruist.

Komt waarschijnlijk omdat ik zo boos werd dat hij de verkeerde enting gegeven heeft.

Nou, schiet mij maar lek.
Door Erna
#683230
Sooo wat een kluns van een dierenarts zeg!!

Hij ent niet eens wat je vraagt en als hij dan eindelijk een enting zet, doet ie ook nog maar eens de verkeerde (Merial) en schrijft dan wel de 3 jarige registratie van Nobivac erin en plakt ook nog eens die sticker in je boekje. Die maakt er echt een zootje van.

Maar je hebt in ieder geval wel 3 jaar in je boekje staan...dat is dan wel weer een voordeel.  :D
Door tt-tjes
#683236
Snap je nou waarom ik zo nijdig werd >:( Ik heb hem ook echt de wind van voren gegeven hoor!!!

Ik had van te voren nog wel met zijn collega aan de telefoon gesproken over wat we zouden enten, en ik heb het ook nog tegen hem gezegd.

Het voordeel is idd wel dat ik nu de 3-jaar registratie heb staan ;) maar ik ben dus ook nog van de generatie "elk jaar de entingen" en ben dus toch nog een beetje onzeker of ze wel goed genoeg beschermd zijn de komende jaren :(
Door Erna
#683244
Weil en para influenza zijn sowieso maar 1 jaar geldig (ook van Nobivac) dus het zou alleen om die parvo gaan.

Als je er heel erg onzeker over bent zou ik als ik jou was de entingen voor dit jaar laten zoals ze zijn en dan volgend jaar die van Nobivac nemen. Als je weil en para influenza wilt enten kun je dan gewoon voor de grote cocktail gaan plus Lepto (DHPPi +L) en dan zit je voor parvo, hondenziekte en hepatites de eerste 3 jaar safe.

Als je vorig jaar de Nobivac cocktail hebt gekregen dan zou je het ook nog een jaartje extra aan kunnen kijken. De samenstelling van dat vaccin is namelijk niet veranderd..alleen de registratie zodat je de enting van vorig jaar ook voor 3 jaar kunt beschouwen.
Door tt-tjes
#683249
Ze hebben idd allebei de grote cocktail van Nobivac gehad vorige jaar.
Fjurdy heeft in juni en Balou in dec. 2005.

Dan zou ik het dus gerust tot halverwege 2008 kunnen laten om ze te enten met de grote cocktail??
Door Erna
#683255
tt-tjes schreef: Ze hebben idd allebei de grote cocktail van Nobivac gehad vorige jaar.
Fjurdy heeft in juni en Balou in dec. 2005.

Dan zou ik het dus gerust tot halverwege 2008 kunnen laten om ze te enten met de grote cocktail??
In mijn optiek wel maar ik ben jou niet he...Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door