Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door suzeQ
#682286
hallo allemaal,

een aantal maanden geleden heb ik jullie al om hulp gevraagd en dat wilde ik nu weer doen.

ik denk nu te weten waar Vienna allergisch voor is; rundvlees, lamsvlees, vis en zuivel. maar het ergste is nu dat ze vreselijk veel last heeft van de allergische reactie. ze zat een tijdje alleen op carnibest natuur en ik heb er later gedroogde rundvleesstukjes en carnibest vleesmix gegeven in de veronderstelling dat haar allergie ergens anders vandaan komt. haar eczeem is weer heftig op haar kop en kleine plekjes die erg jeuken op haar rug. ze krijgt nu natuurlijk alleen nog maar natuurvoer (dat is alleen kip) en ze heeft haar kap weer op. want door het overdadig krabben en likken houdt ze het zelf in stand.
nou ben ik eens gaan googlelen en las ik dat chlorella erg goed is vanwege het reinigende effect en voor de vitamines e.d heeft iemand daar ervaring mee en is het handig om dat op internet te bestellen? zo ja welke site?
ook las ik dat aloevera een jeuk verlichtende werking heeft wie heeft daar ervaring mee? ik heb dus een aloevera juice vitadrink meegekregen van een vriendin die het zelf drinkt. het is van het merk; de cruydhof. ingredienten; aloe vera sap 99,2% kaliumsorbaat, natrium benzoaat en citroenzuur als conserveringsmiddelen. ik smeer op haar oren aloe vera gelly van forever living products en dat lijkt het enigzins te kalmeren, maar dat ook komen doordat ze nu niet kan poetsen en krabben. zou ik dit kunnen proberen of raden jullie het af?

wie heeft er nog andere tips???????

groetjes suzanne
Door 202Spots
#682289
suzeQ schreef: ik smeer op haar oren aloe vera gelly van forever living products en dat lijkt het enigzins te kalmeren, maar dat ook komen doordat ze nu niet kan poetsen en krabben. zou ik dit kunnen proberen of raden jullie het af?
groetjes suzanne
Aloe Vera gel  er op smeren zou ik zeker doen hoor!
Maar om aloe vera sap te drinken te geven .....nah...denk 't niet.. :-\
Door *Robin*
#682571
ik geef zelf ook chlorella 3 pilletjes per dag. ik weet niet of De tuinen (natuurwinkel) bij je in de buurt zit maar daar kan je chlorella kopen. Soms hoef je ze niet eens te dwingen om het pilletje te nemen, Roxy van mij eet het zelf op die vind het lekker :P
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door