Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door alies2
#68174
Ik heb net al het vlees dat ik van Chris heb, verwerkt. Ik heb geprobeerd dat in dagelijkse hoeveelheden te snijden, dus 20 gram orgaan, 100 gram spier (zonder bot) etc. Bommel heeft al wel kippevleugels en laatst ook lamsrib gegeten maar nog nooit kippenekjes. Ik vond de botjes erg scherp en vind het allemaal een beetje eng... Moet ik er bijblijven als hij dit eet?
Door Ollie
#68178
Ik durf dus de vleugels weer niet te geven! :-\
Maar ik geef dan wel weer de kippennekjes, maar knip ze in kleine stukjes, zodat ze er niet in kunnen stikken!
Door Yorick
#68605
Anders moet je de nekjes even vasthouden? Lenka is een slokop eerste klas en ik heb de vleugeltjes en nekjes eerst vastgehouden en dat ging prima, heb ze wel even ingeknipt en nu geef ik ze zonder problemen. Yorick is erg voorzichtig maar de eerste keer hield ik het ook vast. Het is nochtans een stevige hond die zo'n nek in 1 keer inslikken maar hij gaat er lekker voor liggen om er heerlijk van te genieten hoor! Stilletjesaan opbouwen en dat komt goed hoor en als je erbij blijft kan je altijd ingrijpen, als de honden versevleesvoeding gewent zijn dan kan hun maag wel wat hebben!

Succes!
Door Lizzy
#68608
Botjes van nekken scherp? Huh? Wat gek. Ik vind die botjes namelijk helemaal niet scherp! Nou, geef er anders met een hamer of zijkant van een bijltje een paar flinke klappen op. Je hebt de botjes dan een beetje gekraakt. En geef ze daarna gerust hoor want ik heb echt nog nooit meegemaakt dat het met nekken niet goed gaat!

Kippenvleugels: deze kun je goed inknippen met een snoeischaar. Vooral het bochtje er even uitknippen.
Door Ollie
#68618
Het is jammer, maar hier is het dus echt niet vertrouwd, om ze de kippennkjes heel te geven! Onze pup presteerde het zelfs een kalfsrib uiteinde, helemaal door te slikken, en dat ding was 21 cm lang! :o En het puppie was zelf 30 cm lang, nou dat was dus wel even schrikken! :o
Door Yorick
#68622
Ollie schreef: Het is jammer, maar hier is het dus echt niet vertrouwd, om ze de kippennkjes heel te geven! Onze pup presteerde het zelfs een kalfsrib uiteinde, helemaal door te slikken, en dat ding was 21 cm lang! :o En het puppie was zelf 30 cm lang, nou dat was dus wel even schrikken! :o
Kan me voorstellen dat je je dan rot schrikt!! Heb je het al eens geprobeerd door ze vast te houden zodat ze wel moeten kauwen? (wel ff opletten voor de vingers wnat Yorick dacht de mijne even mee te verorberen ;D ) Een nekje is makkelijker vast te houden dan een vleugel en als je het toch te eng vind verder doen als je bezig bent hé, in stukjes knippen of malen dan hebben ze toch een lekker dessertje!
Door Ollie
#68627
Yorick schreef:

Kan me voorstellen dat je je dan rot schrikt!! Heb je het al eens geprobeerd door ze vast te houden zodat ze wel moeten kauwen? (wel ff opletten voor de vingers wnat Yorick dacht de mijne even mee te verorberen ;D ) Een nekje is makkelijker vast te houden dan een vleugel en als je het toch te eng vind verder doen als je bezig bent hé, in stukjes knippen of malen dan hebben ze toch een lekker dessertje!
Ik heb ze inderdaad al eens vast gehouden, maar die dingen zijn zo vreselijk glibberig, dat ik er geen grip op heb! En daar komt dan nog bij, wij zijn met z'n 2en en dan met 4 bulletjes dat werkt dus niet! Maar goed het in stukjes knippen, is dan wel de juiste oplossing! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door