Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yves
#680397
Er is in een ander topic een vraag gesteld over bloed en de nut om dat extra te geven i.v.m. taurine.
Nou heb ik ergens anders gelezen dat taurine ook in hart zit. Mijn vraag is of dit klopt en of er voldoende in zit. Want ik kan namelijk niet makkelijk aan bloed komen maar wel aan hart.

Alvast bedant.
Gabriela
Door Lizzy
#680398
Alle vleessoorten en alle orgaanvleessoorten bevatten taurine in ruime mate. Je hoeft dus helemaal geen bloed te geven en bij het voeren van vers rauw vlees, hoef je je dus nooit zorgen te maken over een tekort.
Door Oso-Bayou
#680645
Lizzy schreef: Je hoeft dus helemaal geen bloed te geven en bij het voeren van vers rauw vlees, hoef je je dus nooit zorgen te maken over een tekort.
Ik weet dat de honden geen extra bloed nodig hebben i.v.m. een tekort aan taurine, maar als ik hart, long o.i.d krijg pak ik afgewogen porties in en dan gaat het in de diepvries. In de bak (emmer) blijft een ruime hoeveelheid bloed, vocht over. Dat vries ik in kleine bakjes in en geef het bij de druppeltjes die beide honden (ook Thirza) dagelijks moeten hebben.
Nooit meer problemen met het innemen van bittere druppeltjes of pilletjes...
;D  ;D  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door