Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fokje
#679575
hoi

ff een vraagje ik heb gisteren naar een islamitische slachterij gebeld en die kunnne alles grof vermalen voor mij zoals schapenpens geit,rund kiplam met schapenvet en daarbij wil ik dan ook wat vleesribben geven kan dat ??? Ik kan ook zelf wat samenstellen en dat ze dat gaan vermalen zoals pens en spiervlees en hart lipvlees enz ,maar wil ze dan ook wat lamsribben geven



groetjes Fokje
Gebruikersavatar
Door Angelique
#679598
fokje schreef: hoi

ff een vraagje ik heb gisteren naar een islamitische slachterij gebeld en die kunnne alles grof vermalen voor mij zoals schapenpens geit,rund kiplam met schapenvet en daarbij wil ik dan ook wat vleesribben geven kan dat ??? Ik kan ook zelf wat samenstellen en dat ze dat gaan vermalen zoals pens en spiervlees en hart lipvlees enz ,maar wil ze dan ook wat lamsribben geven



groetjes Fokje
Ja tuurlijk kan dat.
Ik zou wel heel zeker willen zijn dat de de jouw gevraagde maalcombi ook daadwerkelijk gemalen wordt, want dat is natuurlijk je punt in deze. Je gaat nu eigenlijk over op zelf samenstellen maar een exact overzicht van wat je geeft heb je nog niet. Want wat wordt nu je calciumbron buiten die lamsribben om, of ga je die dagelijks geven?
Misschien moet je Liz vragen deze topic te verplaatsen naar de barfsectie aangezien die daar meer thuishoort.
Door Lizzy
#679983
Als je hond gewend is aan het eten van de beginnersbotten: dan kun je ook vleesbotten geven. Ik zou je alleen willen aanraden geen gemalen vlees te gaan geven. Ongemalen vlees heeft zoveel voordelen ten opzichte van gemalen vlees.... Niet alleen weet je wat je je hond te eten geeft (en bij gemalen handel moet je dat toch maar afwachten), je hond verteerd ongemalen vlees veel beter.
Door fokje
#679999
hoi

ja ze krijgen hier al dagelijks van smuldier dus ze zijn het gewend om gemalen te krijgen ik wil de jongste wel voorzichtig overzetten op bot met vlees en pens  kan daar bij die slachterij alles krijgen ,maar de oudste van 8 jaar die heeft last van obstipatie  en die heb ik wel eens kippen nekken gekregen maar had er veel last van want alles kwam er weer onverteerd uit en met levertjes erbij hielp ook niet daarom wilde ik ook gewoon op gemalen vlees blijven ,hoe kan ik dit verder aanpakken dan

eerst bedankt 
Fokje
Door fokje
#680005
en als calciumbron krijgt de jongste hier dus wel een hele kip in de week  en ze krijgen ook nog yoghurt  en wel 4 keer in de week  een ei rauw
Door Lizzy
#680008
Maar wat is dan het voordeel van een ratjetoe van gemalen vlees laten maken bij de Islamiet of gewoon Smuldier blijven voeren?

Wat is overigens je doel? Wil je compleet zelf gaan samenstellen met dit gemalen vlees? Of wil je af en toe dit gemalen vlees geven, naast versvlees dat je al geeft?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#680011
fokje schreef: en als calciumbron krijgt de jongste hier dus wel een hele kip in de week  en ze krijgen ook nog yoghurt  en wel 4 keer in de week  een ei rauw
Wat is het botpercentage wat je aanhoud?
Door fokje
#680016
ik wil gewoon zelf samenstellen en dan geen smuldier meer ,maar ik moet wel hulp erbij ik weet niet wat de samenstelling van bot en vlees is  voor een berner van bijna 11 maand en 49 kilo
Door ~Joke~
#680037
Ik voer de mijne [Border Terriers] grof gesneden vlees [malen hoeft echt niet] en als calciumbron geef ik gemalen karkassen [50%bot/50% vlees] erbij.
De verhouding vlees/gemalen karkas die ik aanhoud is bv 80 gram vlees/40 gram gemalen karkas. Dus twee keer zoveel vlees als karkas. Ik zit daarmee vrij laag in % bot. Mijn jongste zit snel verstopt en is al twee keer aan een verstopping geopereerd zij krijgt nog minder gemalen karkas.
Door fokje
#680058
oke dan ja dat probeer ik dus ook te doen ,maar ik wil eerst bij de slachterij even kijken wat ze voor me kunnen malen want karkassen hebben zij ook want zzzzze hadden wel een menu voor hazewindhonden dat was voornl eend,geit ,pens van schaap en schapevet en rundvlees en lam en dat kregen ze grof gemalen en aan karkassen kon ik daaar ook komen
Door ~Joke~
#680069
Het Islamitisch slachthuis hier[Tolbert] heeft ook gemalen kipkarkassen, ze malen het zelf, misschien dat het bij jou ook lukt.
Door fokje
#680093
maar kin g eet al wel een hele kip hoor die krijgt hij 1 keer in de week en bij z,n vlees krijgt hij altijd kippennekken dat gaat heel goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door