Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door eefje
#679812
ik zit ook op een ander forum en daar zit iemand die haar  bulldog is overleden.
Hij had hartproblemen en was wat te zwaar.
nou heeft ze hem in maart 2006 laten enten en nu pas in oktober2006 weer...... :-\
kan dit mede een oorzaak zijn dat het beestje nu overleden is?(klinkt dat aannemelijk of niet?)de problemen zijn groter geworden na het enten en hij was pas 6jaar.
ik vraag dit meer uit nieuwsgierigheid ,helpen kan ik haar nu toch niet meer.......maar misschien voor sommige mensen weer een stap om niet alle entingen er maar in te laten gooien door de da.

groetjes eefje
Door Lizzy
#679829
Ik weet niet waarvoor de eigenaren de hond twee keer achter elkaar hebben gevaccineerd? Als er twee keer een vette cocktail naar binnen is gespoten, dan is dat beslist wel schadelijk te noemen. En ja, er sterven honden aan de gevolgen van entingen. Maar dit is een beetje erg vaag. De hond kan wel degelijk ook aan hartfalen zijn overleden. Mijn overburen hadden een 3 jaar oude bull. Ook dood neergevallen, van de een op de andere dag, aan hartfalen.... Dus tja, zonder autopsie is het niet te zeggen waar de hond aan is overleden en ik denk ook niet dat je daar over moet/kunt speculeren.
Door eefje
#679991
ja hij had er al voor zijn 1e jaar last van geloof ik(hartproblemen) maar ja om er dan idd 2 keer in hetzelfde jaar een enting doorheen te jagen,terwijl ie al niet lekker is......
maar ja ik help haar hier niet mee en ik wil haar ook niet afvallen ofzo,vind het echt heel rot dat mensen dit dan  moet overkomen,maar des te meer info ga ik dan weer zoeken over enten en dergelijke,wie weet kan ik er ooit iemand mee van dienst zijn.

groetjes eefje
Door chamourel
#679995
ach wat sneu.....

ik heb hier ook zo'n geval.............
nog niet echt duidelijk een hartprobleem, maar een behoorlijke ruis.....
mijn DA zegt dat de kans dat de hond parvo oploopt kleiner is, als de kans dat de parvo enting het hart verder aantast........dat zegt voor mij genoeg
dus hier totaal GEEN enting.
Door Lizzy
#680007
Hier nog zo'n geval hoor. Brutus heeft een hartruis en die is naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door een parvo-enting.....
Door Lizzy
#680012
Er is overigens wel behoorlijk goede literatuur om meer te weten te komen over vaccineren en problemen daarmee. Wil ik je een lijstje van boeken geven? Helaas wel allemaal in het Engels.
Door eefje
#680044
Nou weten jullie,het beestje is diezelfde dag nog naar de DA geweest en daar kregen ze dus te horen dat het morgen over kon zijn maar ook volgend jaar kon zijn,niemand had gedacht dat het dezelfde dag al gebeurd zou zijn,en op zo'n rot manier,braken en zich rot voelen en dan ineens dood neer vallen,het gaat me gewoon aan me hart,vind het zo rot voor ze.

ik verwijs mensen vaak al naar deze site ivm problemen wat vacht betreft en epileptie enzo maar vaak willen ze er niet aan en dat vind ik zo jammer!

mijn eigen hond word ook niet meer geënt en die van mijn moeder ook niet meer maar mensen in mijn omgeving verklaren me echt voor gek,stel je toch eens voor dat ie ziek word zeggen ze dan.......tsja dat is het moeilijke eraan.

Lizzy,dank voor je aanbod,voorlopig verwijs ik ze gewoon deze kant op en is het echt in de directe omgeving van toepassing dan geef ik een gil!(ben niet zoooo goed in engels helaas :-[ )

groetjes eefje
Door Truus
#680109
Ik ent dus niet meer maar in onze uitlaatgroep is ook sinds kort een hondje met hartproblemen en zit op medicijnen. Nu jast die D.A. er ook nog een vette cocktail in :o, het hondje is 12 en heeft voor mijn gevoel al genoeg afweerstoffen. Helaas was het al te laat maar toen ik het zei begreep ze het pas :-\. Het is schadelijker om wel te enten dan niet , ik snap niet dat die dierenartsen het dan toch doen >:(
Door eefje
#680154
die zweren er gewoon bij,ik heb al een paar keer discussie gehad met mijn DA hierover,hij wil ook niet in het entboekje zetten dat ze 3jaar geldig zijn en apart enten doet ie ook niet,alleen maar cocktail.
Nou als het dan niet anders kan dan maar niet enten.
maar het is natuurlijk wel eng,net als het overstappen naar barf of kvv ,je bent zo geprogrammeerd dat brokken en enten goed zijn voor je hond dat het toch eng is om er vanaf te stappen,want stel nou dat ze toch ziek worden,dan gaat iedereen natuurlijk zeggen dat het door jouw komt,door het voer en niet enten.

tis gewoon moeilijk om mensen ervan te overtuigen,en bij dit soort gevalletjes gaat me dat dan echt aan het hart,hadden ze maar.....ga ik dan denken.......

groetjes eefje
Door Bieke
#680181
Dat is juist de ellende met vaccineren. Je bent zo gehersenspoeld door de farmaceutische industrie en de dierenartsen. Terwijl er in Nederland minstens een half miljoen honden rondlopen die niet gevaccineerd zijn. Maar niemand durft dat toe te geven. En toch gaan er geen grote aantallen honden dood aan deze ziekten waartegen gevaccineerd zou moeten worden
Voordat parvo er was, kwamen er bijna geen honden met hartkwalen voor. een van de symptomen van parvo bij heel kleine puppies hartspierproblemen. Nu veroorzaakt de vaccinatie dat. Er zijn natuurlijk meerdere oorzaken. een gebrek aan taurine (dat zit in vlees) kan ook maken dat de hartspier zich niet goed kan ontwikkelen. Wat dachten jullie, dat het grootste ingredient in het voer van drachtige teven en puppies was? Geen vlees maar granen. Vandaar dat ik barf en mijn puppies doen het zo goed. Ze zijn nu een maand en ik geniet er zo van.
Door Bieke
#680189
Ik nog een keer. Lizzy, welke boeken bedoel je?
Ik heb er 2 van Catherine O'Driscoll, die ik enorm bewonder, omdat zij toch doorging met haar strijd. Ik heb het boek van Diodati. En in het oek van Martin Goldstein staat ook een goed hoofdstuk over vaccinaties.
En er is 4 december een boek uitgekomen in Amerika. Dat heet : Stop the Shots. Ik heb het in bestelling, maar met de feestdagen.... Het zal wel half januari worden.
Weet jij er nog meer?
Door Lizzy
#680522
Bieke schreef: Ik nog een keer. Lizzy, welke boeken bedoel je?
Ik heb er 2 van Catherine O'Driscoll, die ik enorm bewonder, omdat zij toch doorging met haar strijd. Ik heb het boek van Diodati. En in het oek van Martin Goldstein staat ook een goed hoofdstuk over vaccinaties.
En er is 4 december een boek uitgekomen in Amerika. Dat heet : Stop the Shots. Ik heb het in bestelling, maar met de feestdagen.... Het zal wel half januari worden.
Weet jij er nog meer?
Welke heb jij van Diodati? Ik heb 'Immunization : History, Ethics, Law and Health' en 'Vaccine Guide for Dogs and Cats' (dat laatste vind ik een waardeloos oppervlakkig boekje). Je zou nog kunnen lezen 'Vaccinatie, het einde van de mythe' van Viera Scheibner (als je die al niet kent). Dit gaat niet over vaccinatie bij honden maar vaccinatie bij mensen.
Door K&D
#680583
Lizzy schreef: Hier nog zo'n geval hoor. Brutus heeft een hartruis en die is naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door een parvo-enting.....
KAN DAT????? :o
Hartruis door een (parvo) enting?
Kyrah heeft ook een hartruis en op de kleurendoppler echo was niets te zien of te ontdekken.......
Laatst gewijzigd door K&D op za 23 dec 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door