Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#678374
Ik wil Nelson laten testen voor Engeland. Hij is pas 1 x ingeent (nobivac). De dierenarts raadt aan, omdat hij pas 1 x is ingeent, extra te enten tegen rabies, omdat de kans groot is dat de titer te laag is en dan opnieuw gedaan moet worden.  Heeft er iemand ervaring mee ?
Door Elise
#678480
Phoebe is ook maar 1x ingeënt, maar het toch een hele hoge titer. Ik zou niet weten wat wijsheid is. Als de enting nog valt binnen de dagen die vereist worden voor de titerbepaling voor Engeland, dan zou ik niet opnieuw enten. Maar als je dan dus pech hebt, moet je twee keer een titerbepaling laten doen.
#678955
ik heb es laten enten een paar maanden geleden 1 x en bloedonderzoek gedaan en is goed :D

echter het was essie dr 2de enting in dr leven, ze had toen ze een jaar was ook al de enting gehad, ze is nu bijna 6.
Door oebaya
#679557
Mijn ervaring is, dat de meeste honden voldoende titer hebben na een maal enten. Heb één keer gehad dat het onvoldoende was, alhoewel ik nog steeds denk, dat het lab een fout heeft gemaakt, want na herenting was de titer torenhoog.
Maar je kan veel beter kijken wanneer je hond geënt is, zodat je een certificaat krijgt, dat ook voor Zweden geldig is. Anders moet je weer bloed laten prikken als je naar Zweden wilt.
Voor Engeland mag namelijk bloed geprikt één maand na de enting, voor Zweden moet dat gebeuren minimaal 3 maanden na de enting, maximaal 365 dagen na de enting.
Tegenwoordig laat ik dus bloed prikken 3 maanden na de 1e enting, dan kan het certificaat voor Engeland en Zweden worden gebruikt.
gr.
Nicolette
Door Chaos
#679577
Mijn beide honden bleken niet genoeg te hebben aan 1 maal enten. Volgens mijn dierenarts komt dit voor bij vooral pups en honden van grote rassen. Ik heb Goldens.
Chaos is op een leeftijd van vier maanden oud geent tegen rabies. Na vier maanden is er bloed afgenomen, maar de titer was te laag. Hij is toen opnieuw geent, en na een maand is erg weer getest: wederom te laag. >:( Hij heeft toen een dubbele enting gehad, in het bloed en onderhuids. Na nog weer een maand wachten getest, en deze keer goed. 8) We wilden dit toen doen om naar Zweden te kunnen. Overigens mag er pas bloed afgenomen worden voor Zweden na 120 dagen.
De vakantieplannen voor Zweden zijn echter in de koelkast gezet, want toen kwam Truus er bij. Drie jaar oud en niet geent tegen rabies. Na de ervaring met Chaos, kreeg Truus meteen de dubbele injectie. Na vier maanden: titer te laag. Na nog een enkele enting was na een maand de titer wel hoog genoeg.

Omdat je voor Zweden vier maanden moet wachten met bloed afnemen, zijn de extra entingen niet in het paspoort ingevuld. Elke volgende bloedafname was zo ruim vier maanden na de eerste, wel genoteerde, enting.

Marlies
Gebruikersavatar
Door pike
#680283
oebaya schreef:
Maar je kan veel beter kijken wanneer je hond geënt is, zodat je een certificaat krijgt, dat ook voor Zweden geldig is. Anders moet je weer bloed laten prikken als je naar Zweden wilt.
Voor Engeland mag namelijk bloed geprikt één maand na de enting, voor Zweden moet dat gebeuren minimaal 3 maanden na de enting, maximaal 365 dagen na de enting.
Tegenwoordig laat ik dus bloed prikken 3 maanden na de 1e enting, dan kan het certificaat voor Engeland en Zweden worden gebruikt.
gr.
Nicolette
Armagnac is na 1x enten getiterd en had voldoende. Helaas is hij 5 weken na enten getiterd (bij de vorige eigenaar voor Engeland). Ik wil hem van de zomer mee nemen naar Zweden dus het kan mooi opnieuw >:( Maar voor Zweden geldt minimaal 4 maanden na de eerste enting, geen drie.
Door Elvira
#700228
Ik heb niet opnieuw geent en de uitslag is goed. Allebei de honden hadden een goede titer. Van Nelson was het net voldoende (zei de dierenarts met spijt in zijn stem). Ik ben blij dat ik niet opnieuw geent heb/
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door