Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#677684
Van het weekend wilde mijn hond gaan zitten en hij begon vreselijk te janken.
Hij liep weer door maar moest natuurlijk nog steeds en hij gilde echt vreselijk, het ging door merg en been.
Hij keek ons aan met een blik van help me. :'(
Uiteindelijk kwam het er toch uit en zat er een stukje bot van 2,5 cm lang in.
Hij had die dag ervoor eendennekken en een lamsribbetje gehad, dus het zal wel van de lamsrib zijn. Voortaan toch maar wat meer spiervlees of pens erbij geven, maar de eendennekken waren toch goed bevleesd volgens mij en de lamsrib kreeg hij als toetje.
Ik hoop niet dat er nu iets beschadigd is van binnen. Hoe kan ik daar achter komen?

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#677697
Het waren twee ribben aan elkaar.
Mijn teefje van 8 maanden had hetzelfde, maar die had nergens last van. Kauwt waarschijnlijk beter. Ze deed er ook veel langer over.
Door tieneke
#677699
Waarschijnlijk heeft hij het laatste stuk ingeslikt.
Gelukkig is het er weer veilig uit,kan je de schrokkerd niet apart van de andere hond doen met het eten van botten zodat ie misschien rustiger kauwt?
Door Lizzy
#677701
Ach hemel, zielig voor hem! Ik zou me overigens niet al te veel zorgen maken over beschadigingen. Als je zwarte of rode ontlasting ziet, dan kan er iets beschadigd zijn. Maar die kans is ontzettend klein. Houd hem vandaag gewoon maar goed in de gaten.

Tja, dit soort dingen kunnen gewoon wel eens gebeuren. Dat is ontzettend vervelend natuurlijk, maar het gebeurd wel eens. Hier hebben ze ook wel eens een stuk bot in de ontlasting. Meestal een van de honden die op brokken is opgegroeid (Brutus/Pinkel) en eigenlijk altijd als het bot eigenlijk wat te hard was. En op 1 dag lamsribbetjes + eendennek is misschien wat veel bot. Misschien moet je de volgende keer op zo'n dag (wanneer je lamsribbetjes geeft) wat spiervlees geven en dan wat pens tegelijkertijd met de lamsribben.

En als hij ze echt niet goed kauwt en weer problemen krijgt: dan moet je misschien toch overdenken om deze botten van je menu te schrappen....
Door Red_Hunter
#677707
Ja het was zo zielig die blik van hem :-\

Ik doe de pup in haar bench en hij gewoon in de kamer, juist om ze rustig te laten eten, maar hij is een grotere schrokop geworden sinds zij erbij is gekomen dat is waar.
Zelfs toen zij loops was, was het eten toch belangrijker voor hem ;D ;D ;D

Ik vergat nog te melden dat bij de eendennekken ook lever en groenten zaten, dus niet alleen vleesbot.

Ik hou hem zeker goed in de gaten vandaag.
bedankt voor de tips.

groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door *Monique
#678054
Red_Hunter schreef: Van het weekend wilde mijn hond gaan zitten en hij begon vreselijk te janken.
Hij liep weer door maar moest natuurlijk nog steeds en hij gilde echt vreselijk, het ging door merg en been.
Hij keek ons aan met een blik van help me. :'(
Uiteindelijk kwam het er toch uit en zat er een stukje bot van 2,5 cm lang in.
Hij had die dag ervoor eendennekken en een lamsribbetje gehad, dus het zal wel van de lamsrib zijn. Voortaan toch maar wat meer spiervlees of pens erbij geven, maar de eendennekken waren toch goed bevleesd volgens mij en de lamsrib kreeg hij als toetje.
Ik hoop niet dat er nu iets beschadigd is van binnen. Hoe kan ik daar achter komen?

Groetjes Trudie
2 van mijn 3 honden hadden de eerste keer toen ze eendennekken hebben gehad, stukjes bot bij de ontlasting.
Door Red_Hunter
#678072
trimsalon schreef: 2 van mijn 3 honden hadden de eerste keer toen ze eendennekken hebben gehad, stukjes bot bij de ontlasting.
Het is voor hem zeker niet de eerste keer, ze krijgen hier wel vaker eendennekken dus dat is het niet.  Aan het stuk bot te zien was het meer een stuk rib, maar dat krijgen ze toch ook vaker. Hij is wel meer gaan schrokken sinds we de pup hebben, ik denk toch meer dat dat het is, of wat tieneke zegt het laatste stukje.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door *Monique
#678094
Red_Hunter schreef: Het is voor hem zeker niet de eerste keer, ze krijgen hier wel vaker eendennekken dus dat is het niet.  Aan het stuk bot te zien was het meer een stuk rib, maar dat krijgen ze toch ook vaker. Hij is wel meer gaan schrokken sinds we de pup hebben, ik denk toch meer dat dat het is, of wat tieneke zegt het laatste stukje.

Groetjes Trudie
stomme vraag....voer je ze apart????
Door Stef@nie
#678231
tieneke schreef: De lamsrib was toch niet uit 1 rib?
Misschien een beetje een domme vraag :-[,  maar wat moet ik hieronder verstaan? Gewoon 1 rib? 
Door noa de bouvier
#678277
onze noa eet alles..
als een bot te hart is vind ik dat op de deur mat...

ik heb het wel eens terug gegeven en dan knaag ze er een paar keer op en geef ze het terug  ;D ;D
Door Red_Hunter
#678286
Zo alles gaat weer goed. :)
Hij poept weer normaal en ik zie niets in zijn ontlasting. ;)
Dus hij zal er geen schade aan hebben ondervonden.
Bedankt voor al jullie reacties

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#678287
Red_Hunter schreef: Zo alles gaat weer goed. :)
Hij poept weer normaal en ik zie niets in zijn ontlasting. ;)
Dus hij zal er geen schade aan hebben ondervonden.
Bedankt voor al jullie reacties

Groetjes Trudie
Gelukkig!!
Door tieneke
#678343
Stef@nie schreef: Misschien een beetje een domme vraag :-[,  maar wat moet ik hieronder verstaan? Gewoon 1 rib? 
Een enkele rib, nooit geven dus,inhalige honden kunnen ze in 1 keer doorslikken.
Domme vragen bestaan niet,je kan beter iets vragen zodat je zeker weet dat je het goed doet  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door