Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#676865
Maxi is nu echt geen puppie meer! Eerst rende ze nog heel ongelukkig achter bijvoorbeeld een vogel aan en dacht ik lachend: zo vang je toch ook nooit wat! Niet dat dat van mij moet, want ik ben er niet zo fan van  :) . Maar dat is echt niet meer zo...helaas voor de konijntjes. We hebben nogal veel konijnen hier in de buurt en ze komen ook regelmatig in onze tuin. Maxi was dus gisteren vrolijk in de tuin aan het snuffelen, toen ze ineens heel trots met een (gedood) konijn naar het huis kwam. Ze kan nu dus blijkbaar wel heel goed dieren vangen! Ik was niet thuis, dus ik heb het niet gezien. Mijn vader, die-hard barfer als hij is  :) , besloot dat ze daar toch wel wat van mocht hebben. Hij heeft geloof ik de lever en het hart enzo gegeven. Mijn vraag is of dit eigenlijk wel mag/kan? Zo'n vers gevangen konijn, mag een hond daar zo wat van eten? Hoeft dat niet eerst ingevroren te worden ofzo? Ze heeft namelijk gisteravond wel wat dun gepoept. Of zou dit gewoon komen door het feit dat ze lever heeft gegeten (dat zou toch een wat laxerende werking hebben)?

De buurman vond het trouwens helemaal geweldig. Als Maxi er nog een vangt, weet hij al wat hij wil eten voor de kerst...
Door amiwoods
#676886
de haasjes die ik hier wel eens vers krijg worden niet altijd meteen ingevroren.
die krijgen ze ook wel eens vers.
ze hebben er nog nooit iets van gehad.
maar als je er niet zeker van bent of aan durft kan je ze even invriezen :)

Barfplaats wordt gesponsord door