Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miller
#676150
ik heb een vraagje over het geven van eieren aan de hond , moeten /mogen deze rauw of gekookt gevoerd worden ?
en de eier-schalen,  kan ik die rechtstreeks malen en geven of eerst in azijn (?) weken / leggen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Door Anita*
#676151
Zover ik weet kun je ze zo rauw geven met schaal en al :)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#676159
Miller schreef: ik heb een vraagje over het geven van eieren aan de hond , moeten /mogen deze rauw of gekookt gevoerd worden ?
en de eier-schalen,  kan ik die rechtstreeks malen en geven of eerst in azijn (?) weken / leggen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties

Je moet ze rauw voeren,eventueel met schil.Ik droog de schil goed en maal deze in een oude koffiemolen.
Door Oso-Bayou
#676359
Hier is een "big boy"  die zijn eitje rauw heerlijk vindt :D....
maar wel zonder eierschaal :puke:  :puke:
Door Lizzy
#676372
Hier eten ze twee keer per week een rauw, biologisch ei met schil. Overigens zijn de eierschalen van echt biologische eieren (bijv. Demeter) beduidend minder hard als de gewone scharrelei. Dat komt omdat een scharrelkip spul door z'n voer krijgt waardoor de schalen harder worden. Je hebt dus best kans dat als je hond de schillen laat liggen, hij/zij ze wel op eet als je een Demeter (biologisch) eitje geeft!
Door tieneke
#676373
Hier happen ze het hele ei uit mijn hand en lopen er hard mee weg  ;D
Binnen no-time is de klus geklaard.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#676375
Lizzy schreef: Hier eten ze twee keer per week een rauw, biologisch ei met schil. Overigens zijn de eierschalen van echt biologische eieren (bijv. Demeter) beduidend minder hard als de gewone scharrelei. Dat komt omdat een scharrelkip spul door z'n voer krijgt waardoor de schalen harder worden. Je hebt dus best kans dat als je hond de schillen laat liggen, hij/zij ze wel op eet als je een Demeter (biologisch) eitje geeft!

Onze eigen kippen lopen overdag los en leggen per ongeluk wel eens een eitje in de tuin i.p.v. in het legnest . Het is dan altijd een sport wie er als eerste bij is; de hond of ik. Ook dan gaat het ei met schil en al naar binnen  ;D
Door tieneke
#676381
tristan schreef: Onze eigen kippen lopen overdag los en leggen per ongeluk wel eens een eitje in de tuin i.p.v. in het legnest . Het is dan altijd een sport wie er als eerste bij is; de hond of ik. Ook dan gaat het ei met schil en al naar binnen  ;D
Eigen kippen...zooooo heeee mazzelaarster  ;)
Verser kan niet! wil hier ook kippiesss maar moet Jaco nog even goed omlullen  >:(
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#676384
tieneke schreef: Verser kan niet! wil hier ook kippiesss maar moet Jaco nog even goed omlullen  >:(
Aan kippen heb je minder werk dan aan honden  ;D ;D
Zou dat hem overtuigen? ;)
Door Fido
#676398
tristan schreef: Aan kippen heb je minder werk dan aan honden  ;D ;D
Zou dat hem overtuigen? ;)
en als ze niet meer leggen dan kan je ze voor barf gebruiken  :-X ;)
Door Flame
#676403
Fido schreef: en als ze niet meer leggen dan kan je ze voor barf gebruiken  :-X ;)
Of zelf opeten :naughty:
Mijn hond pikt trouwens de schaaltjes van het aanrecht!! :D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#676405
Flame schreef: Of zelf opeten :naughty:
Die ouwe taaie???  :P
Je mag ze komen halen hoor.... t.z.t.
Door tieneke
#676505
tristan schreef: Aan kippen heb je minder werk dan aan honden  ;D ;D
Zou dat hem overtuigen? ;)
Heb ik ook al gezegd maar volgens hem schijten die krengen overal  >:( ;D ;D
De kippen en kalkoen van onze oude buurtjes lopen hier wel eens op de oprit vandaar.
Door tieneke
#676506
Fido schreef: en als ze niet meer leggen dan kan je ze voor barf gebruiken  :-X ;)
Moet ik eerst iemand vinden om ze de nek om te draaien... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door