Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debbymuch
#67145
ben een beetje gaan rondneuzen over voeding voor zeer jonge pups.
het makkelijkste is natuurlijk brokjes,maar daar wil ik niet aan beginnen.

dus mag een pup vanaf 3 weken al carnibest.

en wat mag verder wel en wat niet.
heb wel eens van tataar gehoort en gemalen kip.
maar wat zouden jullie jonge pups voeren buiten om de moederer melk
Door Jolly
#67182
ik zou zelf de pups gewoon carnibest geven, desnoods even wat gekookt water eroverheen, zodat het wat smeuiiger word, maar ik heb de jack russel pups ook vanaf 3 weken( ik voer Bibi, maar das bijna hetzelfde als CB) mee laten eten met moeders en daarna gingen ze heel snel zelf op zoek naar het bakje vers vlees ;D
Door alies2
#67187
Karin, de fokster van onze pup, heeft de pups energique nr 4 gegeven. Ik heb haar niet gehoord over heet water.
Door K@rin
#67276
debbymuch schreef: ben een beetje gaan rondneuzen over voeding voor zeer jonge pups.
het makkelijkste is natuurlijk brokjes,maar daar wil ik niet aan beginnen.

dus mag een pup vanaf 3 weken al carnibest.

en wat mag verder wel en wat niet.
heb wel eens van tataar gehoort en gemalen kip.
maar wat zouden jullie jonge pups voeren buiten om de moederer melk
Mijn puppen (Pyreneese Berghond) krijgen vanaf 2½-3 weken eerst een weekje puppiepap bijgevoerd. Gedurende die week, meng ik er iedere dag steeds een beetje meer Carnibest doorheen, totdat ze met ca. 4 weken een volledige maaltijd Carnibest kunnen eten.
Vanaf die tijd krijgen ze dan 4x per dag Carnibest + 1x per dag een papmaaltijd (puppymelkpoeder-rijstebloem-honing)
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 17 mar 2004, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#67278
Mijn pups krijgen hun eerste vlees pas met een week of vier. De eerste maaltijd meng ik (voor de herkenbaarheid) nog met de melk, daarna gewoon alleen vlees. Water is niet echt nodig, want beide smaken (met of zonder water) zijn nieuw voor de pups.
Ik heb ze Carnibest gegeven en dat heeft nooit problemen opgeleverd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67613
Mijn puppen krijgen vanaf week 4 versvlees,niet gemengd met iets, gewoon puur natuur uit de verpakking in de buikjes,nog nooit een probleem mee ondervonden.En ze vinden het vanaf hap 1 altijd geweldig :D
Door crutz
#67614
nog geen ervaring mee (komt nog wel ;D)

maar ff een vraagje,
ik kan me voorstellen dat de teven die of BARF of vers krijgen ook de pups "natuurlijker" voeden, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben,
bv dus dat de teef met een week of 3 ook eten op gaat geven voor de pups? of is dat te ver gezocht van mij ???
Door karin2
#67618
hoi carmen,
wij fokten vroeger nyzinn'is en gaven diner met rauw paardenvlees .
sommige teven braakten het voedsel inderdaad weer op andere niet .
ik denk dat het ook een beetje van het instinkt van de moeder afhangt en ook dat dit bij het ene ras vaker voorkomt dan bij het andere (al heb ik voor dit laatste geen bewijs )
groetjes
karin2
Gebruikersavatar
Door Angelique
#67637
crutz schreef: nog geen ervaring mee (komt nog wel ;D)

maar ff een vraagje,
ik kan me voorstellen dat de teven die of BARF of vers krijgen ook de pups "natuurlijker" voeden, zijn er mensen die daar ervaring mee hebben,
bv dus dat de teef met een week of 3 ook eten op gaat geven voor de pups? of is dat te ver gezocht van mij ???

Ons laatste nest was volledig vers, dus ook moeders kreeg al ruim alleen vers. Ik heb qua gedrag geen verschil gezien met het vorige nest als zou de teef meer "oerinstincten" tonen.
Wel gaf de teef melk als slagroom LOL
Maar ook ik ben van mening dat het per teef verschilt en dat voeding weinig verschil maakt voor gedragingen zoals het opbraken van voer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#67998
mijn teven hebben al generaties op versvlees geleefd en hier is het zo dat de ene teef braakt wel haar voedsel op voor de pups en de andere niet.
Door ~anna~
#68101
De moederhond van mijn Hollander kreeg brokken en at ook geregeld zelf gevangen konijn ook toen ze drachtig was en toen de pups er waren.Bij thuiskomst braakte ze het eruit voor haar pups.
Wat ik ook mee heb gemaakt is dat toen zijn nestbroer,dat is mijn broer zijn hond,bij ons was en ik hem apart uitliet en een konijn veroberde het thuis uitbraakte toen weer opnieuw opat en de helft liet liggen voor zijn broer.Waarom hij het deed de helft liet liggen?mischien was hij vol of gewoon aardig voor zijn broer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door