Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Remke
#675796
Ik heb dus 2 weken geleden ribbetjes enzo gehaald bij het IC in Rotterdam. Maar het viel me op dat al mijn heerlijke vleeslappen die er normaal nog aanzaten keurig zijn weggesneden! Normaal waren ze net zo bevleesd als de lams ribben dus met nog een lapje bovenop de ribben  :-[ Volgende keer dan ook maar geitensnippers erbij halen anders poepen ze alleen maar kalk. Ik had me eerder ook niet afgevraagd waarom ze nu opeens geitensnippers verkopen, nou daarom. Ik ben wel een beetje teleurgesteld. De ribben waren verder wel goed hoor, weinig vet, niet te harde ribben en er zit zeker nog wel vlees aan. En het is nog een good deal voor 1 euro per kilo!
Door Lizzy
#675820
Misschien een goed idee om deze vraag te stellen aan het Islam Center? Zij kunnen je antwoord op de vraag geven, wij niet (of misschien dat de slager zelf antwoord geeft hoor, maar groot is de kans niet, dat hij dit onderwerp ziet).

Ik had overigens afgelopen weekend geitenribben en daar zaten de vleeslappen er wel aan. Ik vind overigens ook wel dat ze eraan horen.
Door Remke
#675936
[quote="Lizzy"]
Misschien een goed idee om deze vraag te stellen aan het Islam Center? Zij kunnen je antwoord op de vraag geven, wij niet (of misschien dat de slager zelf antwoord geeft hoor, maar groot is de kans niet, dat hij dit onderwerp ziet).

Ik had overigens afgelopen weekend geitenribben en daar zaten de vleeslappen er wel aan. Ik vind overigens ook wel dat ze eraan horen.
[/quote]

Yep gedaan. Verder waren de ribbetjes niet te hard en de lamsribben waren weer geweldig.
#675943
[quote="Remke"]
Yep gedaan. Verder waren de ribbetjes niet te hard en de lamsribben waren weer geweldig.
[/quote]

Zijn de lamsribben nog steeds zacht aangezien je het in dit jaargetijde geen echte lammeren meer kunt noemen?
#676369
[quote="Remke"]
Ik heb dus 2 weken geleden ribbetjes enzo gehaald bij het IC in Rotterdam. Maar het viel me op dat al mijn heerlijke vleeslappen die er normaal nog aanzaten keurig zijn weggesneden! Normaal waren ze net zo bevleesd als de lams ribben dus met nog een lapje bovenop de ribben  :-[ Volgende keer dan ook maar geitensnippers erbij halen anders poepen ze alleen maar kalk. Ik had me eerder ook niet afgevraagd waarom ze nu opeens geitensnippers verkopen, nou daarom. Ik ben wel een beetje teleurgesteld. De ribben waren verder wel goed hoor, weinig vet, niet te harde ribben en er zit zeker nog wel vlees aan. En het is nog een good deal voor 1 euro per kilo!
[/quote]

Je moet hier speciaal om vragen. Normaal snijden ze die lappen eraf maar ze kunnen ze er ook aan laten zitten als je dit vraagt. Maar waarom ben je teleurgesteld? Je krijgt nu meer rib voor je geld want nu krijg je werkelijk 10 kilo rib en eerst 8 kilo rib + nog wat vlees.
#676387
[quote="Rovanna"]
Je moet hier speciaal om vragen. Normaal snijden ze die lappen eraf maar ze kunnen ze er ook aan laten zitten als je dit vraagt. Maar waarom ben je teleurgesteld? Je krijgt nu meer rib voor je geld want nu krijg je werkelijk 10 kilo rib en eerst 8 kilo rib + nog wat vlees.
[/quote]
Zelf geef ik absoluut geen kale botten, dus ik zou ook graag ietsies meer vlees eraan willen.
Door Lizzy
#676388
[quote="tieneke"]
Zelf geef ik absoluut geen kale botten, dus ik zou ook graag ietsies meer vlees eraan willen.
[/quote]

De botten zijn niet kaal. Er zit tussen iedere rib gewoon het vlees.
#676484
En je kan ook eerst nog wat vlees geven en dan de ribben als ze niet genoeg bevleesd zijn. enkele weken geleden heb ik ook ingekocht van IC en waren de ribben wel goed bevleesd, alleen de geitensnippers vond ik niet te doen  :o Zoveel vet!!
#676485
En je kan ook eerst nog wat vlees geven en dan de ribben als ze niet genoeg bevleesd zijn. enkele weken geleden heb ik ook ingekocht van IC en waren de ribben wel goed bevleesd, alleen de geitensnippers vond ik niet te doen  :o Zoveel vet!!
#676584
[quote="Lizzy"]
De botten zijn niet kaal. Er zit tussen iedere rib gewoon het vlees.
[/quote]
Had ook wel eens lamsribben waar tussen de ribben vlees aanzat maar toch zo kaal als de neten waren.
Volgens mij zei Remke dat ze de volgende keer extra spiervlees vooraf geeft,dan zijn ze volgens mij toch behoorlijk aan de kale kant  ;)
Misschien effe een fotootje?
#676644
[quote="tieneke"]
Had ook wel eens lamsribben waar tussen de ribben vlees aanzat maar toch zo kaal als de neten waren.
Volgens mij zei Remke dat ze de volgende keer extra spiervlees vooraf geeft,dan zijn ze volgens mij toch behoorlijk aan de kale kant  ;)
Misschien effe een fotootje?

[/quote]

Ik snij hier altijd die aanhangende lappen eraf en die krijgen ze dan op andere dagen als afwisselingetje in het spiervlees. Na het afsnijden zijn het nog steeds  heel goed bevleesde ribben waar je in principe geen extra vlees aan toe hoeft te voegen.
Maar goed, de vlees/botverhouding verandert natuurlijk wel en als woef 60/40 gewend is en nu 50/50 krijgt dan kan dat natuurlijk invloed hebben op de ontlasting.
Door Remke
#676686
Ik heb wel af en toe dat mijn hondjes wit poepen terwijl ik nooit kale botten geef, altijg mininaal 40rib/60vlees, meestal ribbetjes met meer percentage aan vlees. Helaas geen foto want ik heb van die ministukjes in een zakje. En de verhouding was nu ook wel 40/60. Maar ik wil er ook geen heisa over maken, het was alleen een vraag. 
Door Twiz
#676710
Wit (eigenlijk gewoon heel licht) poepen doet Twizzle ook wel, maar dat is dan van eend of kip, het is nooit echt heel erg droog, maar wel behoorlijk stevig terwijl ik altijd nog spiervlees bij vleesbot geef.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door