Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#674794
Benthe begint de laatste tijd steeds meer te miepen als ze orgaanvlees krijgt. Lever lustte ze van begin af aan niet, hart lustte ze wel, maar liet ze vanmorgen staan (nadat ze vakkundig alle stukken eerst op de keukenvloer naast haar bak had gedrapeerd), en de (grote) stukken orgaanvlees in de Bibi worden ook steeds vaker naast de bak gegooid (deed ze altijd al wel, maar dan at ze ze tenminste nog op) om er vervolgens nog een paar keer een lange neus naar te trekken en dan weg te lopen.

Nou ben ik niet bang dat ze te weinig orgaanvlees binnenkrijgt, want volgens mij zit er nog voldoende verstopt in Bibi wat ze wel opeet, maar ik vind het zo vies als ze zo klieren met hun eten. Kan ik hier iets aan doen, of moet ik er niet te veel aandacht aan besteden?
Door kdecoene
#674811
Hier ook geklieder met rauw orgaanvlees sinds ik het kook (iedere keer iets minder lang) halen ze het orgaanvlees het eerste uit maar nu wel om het als eerst ook op te eten ;D
Al dat geklieder is voor niemand leuk en zo hou je het ook niet vol ;)
Ik zou niet twijfelen en de kook erover ;)
Door Femke
#675284
*Natasja* schreef: Ok, ga ik het de volgende keer even koken. Hoe lang is "even"? 5 minuutjes?
ik kookte of bakte het maar heel kort: dat het nog rauw was van binnen.
Wat ook hielp was uit de hand voeren alsof het snoepjes waren, en dan flink aanprijzen. Als ik het in de bak deed werd het er vakkundig tussenuit gevist  :-X :-X
Door *Natasja*
#675400
Ik heb net een stukje hart in kleine stukjes gesneden en gekookt. Maar hmpf, jullie hadden wel even erbij mogen vermelden dat dat zo stinkt. Een jaar geleden had ik niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar: geef me dan maar rauw vlees, dat stinkt minder.

Toen ik de stukjes in het kokende water gooide, was natuurlijk meteen de kook eraf. Maar rondom zijn de stukjes helemaal verkleurd, dus ik heb ze een minuutje daarna er weer uitgehaald. Is dat voldoende, of had ik moeten wachten tot het water weer aan de kook raakte?
Door kdecoene
#675486
oeps ja vergeten maar zelfs daar wen je aan :D :D
Alles voor de hondjes toch, vorige week lever en long gedroogd in de oven. Mijn man en pubers vonden het maar niks ;)
Maar het voornaamste lusten ze het nu ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door