Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#672679
Tjonge wat kijk je je ogen uit zeg. Naar de islamitische slager geweest in rotterdam(islamcentrum) Geweldig zeg. Heb voor 77 euro---95 kilo vlees!!! Kan toch niet zeggen dat dat duur is toch. Geiteribben werden keurig gesneden. Geitesnippers, schapevlees, kip, konijn enz. Me honden werden helemaal gek terwijl ik het aan het verpakken was. Alleen over dat schapevlees even een vraagje: dat bot mogen ze toch ook? Leek me een beetje hard,wel gegeven en ze vonden het heerlijk, maar toch. Pens heb ik ook in repen gesneden. Dus mogen ze van het weekend dit toch gewoon allemaal (een pond wat ze gewoon van cb krijgen) en met groente gemengd. Vanavond krijgen ze na het eten een geitrib-ben benieuwd. Niet alleen voor hun nieuw maar ook voor mij. Gisteren bij de training over het barfen gehad en de andere cursisten zouden ook eens naar deze site kijken---ze werden ook wel erg nieuwsgierig--dus over een poosje misschien nog meer gelukkige honden!
Door kdecoene
#672681
;D ;D ;D uitbundig zeg ;)
Ze hebben toch al wel zachtere botten gekregen om te wennen voor je schapebot geeft? Is het schaap van jonge dieren?
Indien voor het eerst barf zou ik toch met de zachtere botten van start gaan.
Ik ben nog niet zo ervaren hier, je hoort het nog wel van anderen hier ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#672732
ze zaten allebei al op de kippenekken en karkassen en ruggen. Maar moet eerlijk zeggen dat ze nu net geiteribben op hebben en daar rustiger mee deden dan met het schapevlees. Dus met schapevlees wacht ik verder nog even, eerst maar de ribben die ze keurig naar binnen werkte. Heb ze eerst een beetje cb gegeven en daarna  de ribbetjes, ging prima ze liggen nu uit te buiken. En enthousiast, ja, dat ben ik zeker! Morgen krijgen ze een lap pens, kijken hoe dat gaat. Vis, zoals gisteren de wijting daar ging de oudste van over zijn nek, die kleine haalde zijn neus ervoor op. Dus vis staat voorlopig(behalve sardientjes) niet op het menu.
Door *Ilse
#672748
vanaalst schreef: Tjonge wat kijk je je ogen uit zeg. Naar de islamitische slager geweest in rotterdam(islamcentrum) Geweldig zeg. Heb voor 77 euro---95 kilo vlees!!! Kan toch niet zeggen dat dat duur is toch. Geiteribben werden keurig gesneden. Geitesnippers, schapevlees, kip, konijn enz. Me honden werden helemaal gek terwijl ik het aan het verpakken was. Alleen over dat schapevlees even een vraagje: dat bot mogen ze toch ook? Leek me een beetje hard,wel gegeven en ze vonden het heerlijk, maar toch. Pens heb ik ook in repen gesneden. Dus mogen ze van het weekend dit toch gewoon allemaal (een pond wat ze gewoon van cb krijgen) en met groente gemengd. Vanavond krijgen ze na het eten een geitrib-ben benieuwd. Niet alleen voor hun nieuw maar ook voor mij. Gisteren bij de training over het barfen gehad en de andere cursisten zouden ook eens naar deze site kijken---ze werden ook wel erg nieuwsgierig--dus over een poosje misschien nog meer gelukkige honden!
Man da's heel voordelig zeg, das 1.25per kilovlees, ik denk dat ik als ik een grotere vriezer heb, toch maar eens mijn paspoort uit de kluis haal en naar rotterdam reis!! :P :P
(amsterdammers mogen niet zomaar rotterdam in toch!)
Door Jojo
#672758
bakkertje 1 schreef: Man da's heel voordelig zeg, das 1.25per kilovlees, ik denk dat ik als ik een grotere vriezer heb, toch maar eens mijn paspoort uit de kluis haal en naar rotterdam reis!! :P :P
(amsterdammers mogen niet zomaar rotterdam in toch!)
Neee joh! Maar 81 cent per kilo :P :D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#672805
bakkertje 1 schreef: Man da's heel voordelig zeg, das 1.25per kilovlees, ik denk dat ik als ik een grotere vriezer heb, toch maar eens mijn paspoort uit de kluis haal en naar rotterdam reis!! :P :P
(amsterdammers mogen niet zomaar rotterdam in toch!)
Ik zou eerst bij de ambassade een visum aanvragen!  ;D
Door Happy Tail
#673281
Hier ook een vaste klant voor IC in Rotterdam....
Ik haal daar altijd ook schapenribben. Krijg altijd erg zachte ribbetjes met amper vet, dus dan heeft het nog een oud lam denk ik
Als je de bestelling doorgeeft dan zien ze wel dat het voor de honden is. En anders voor de zekerheid even erbij zeggen
En je kunt oko om recratiebotten vragen, dan krijg je kalfsschoudertjes ed. Dat knabbelt hier lekker weg na een portie hap slik weg pens. Als je het goed utirekent, dan ben je zelfs goedkoper uit dan wanneer je die dingen uit een zak voert
Door nikeey
#674250
Robert Koncarevic schreef: En zonder Ajax outfit aankomen. Of nog beter trek iets Feijenoord aan.  ;)
als je iest van ajax aantrekt kom je zeker rotterdam niet binnen gewoon effe anders praten geen amsterdams accent :-X
Door De slager
#674426
Met of geen ajax shirt, bij IC kom je wel binnen hoor. En wat betreft dat Amsterdams accentje, is weer wat anders, leuk voor de afwisseling ipv dat plat Rotterdams telkens weer...


hahaha ;)
Door judith1967
#674520
Was vorige week ook even langs geweest bij de Ic,nou je kijkt idd je ogen uit.Ik neem een lijstje mee met wat ik nodig heb,want als ik daar sta zonder lijstje vergeet ik meestal de helft. :-[
Door Robert Koncarevic
#674793
De slager schreef: Met of geen ajax shirt, bij IC kom je wel binnen hoor. En wat betreft dat Amsterdams accentje, is weer wat anders, leuk voor de afwisseling ipv dat plat Rotterdams telkens weer...


hahaha ;)
De slager himself is in ons midden.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door