Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#673240
:-\ Ik lees op BP dat veel mensen allerlei soorten vlees in het dagmenu stoppen. Mijn hondjes krijgen per dag 150 gr barf. Dat is wel elke dag wat anders maar het menu zelf bestaat uit 1 soort vlees. De ene dag kip, of vis, of vlees, of lamsribben noem maar op. Rosco krijgt 's ochtends nog 1 schijf energique en Tessa krijgt 's ochtends een beetje bioyoghurt. Of is het wel de bedoeling dat die 150 gr uit diverse soorten dingen bestaat? :)
Door Mevroi Kruim
#673257
Nee hoor, dat is helemaal geen probleem! Het kan wel, er is beslist geen wet tegen, maar het moet beslist niet. Net zomin als je in elke maaltijd alle componenten moet stoppen, dus altijd vleesbot, altijd orgaan, altijd groente, altijd tafelrest ...
Je kunt gerust de ene keer een halve kip geven en verder niks, dan een keer alleen een grote lap pens, dan wat ribbetjes met een stuk lever en groentemix met een eitje, dan een visje met wat restjes van je eigen maal, enz enz. Als je, over een langere tijd gerekend, maar van alles voldoende voert, dus in bv twee weken voldoende bot, spiervlees, orgaan, groente enz. in de juiste verhouding.
Door tiny
#673282
:) Daar ben ik blij mee. Alleen werk ik niet met verhoudingen. Het is gewoon elke dag 1,5 ons iets anders. Hetzij orgaan, spier, kip, konijn, vis, groente met bv. lever. Rauw eitje lebberen ze zo naar binnen. Yoghurt krijgen ze met kruiden, honing, brandnetel, peterselie enzv. Verder bak ik mijn eigen beloninkjes. Ze krijgen niets meer uit de winkel, alleen nog gedroogde pensstaafjes. Visolie geef ikals lekkernijtje. Soms een beetje schapenvet erbij. Eigenlijk elke dag een verrassend feestmaal. En sinds Tessa geen kvv meer krijgt ( nu 1 week) is ze 3 ons afgevallen. Dat is dus al een succesje ::)
Door tiny
#673284
??? Uhhh Kruimel, wat weegt een halve kip? De karkasjes die ze hier krijgen zijn om en nabij  1,5 ons. Hallo, is heb het over een maaltijd van 150 gram. 'T is echt niks maar ze zien er zo mooi uit! (de hondjes dan, niet de karkasjes) :P
Door Mevroi Kruim
#673349
Ahh, OK, ik ging ff van mijn eigen honden uit  :-[ een halve kip weegt zo rond een pond.
Doe je toch een kipkarbo, dan kom je aardig in de richting.
Verder klinkt het goed wat je doet, al zou ikzelf toch een keer de barf rekenhulp invullen en kijken hoeveel van wat je zou moeten voeren per week. Dan weet je iig zeker dat je hond niks tekort komt of teveel krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door