Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Ilse
#672760
Ik had weer eens iets nieuws meegenomen, maar deze keer geen succes. Ik had het op de aanrecht staan om op temperatuur te komen, de poes was heel nieusgierig, dus Candy ook! een paar stukjes voor de poes afgesneden en in een bakje gedaan. De long voor haar neergezet, daarna ook aan de poes gegeven. Die moest renne voor haar leven... nog nooit meegamaakt dat ze zo;n voernijd had, maar verder heeft ze de luchtpijp eraf gegeten en niet meer aangeraakt.....
Da hoef ik dus niet mer te halen ::)
Door *Ilse
#672761
oh ja en de poes..... 3 uur niet gezien, en daarna durfde ze er niet meer naar te kijken, laat staan opeten!!!!! :o
Door evds
#672862
Ik gebruik long wel eens (als ik het heb) als "vulmiddel" in een orgaan mix. Samen met lever, nier, en evt hart levert het een lekkere filet "orgaan" op  ;)
Dan lusten ze het hier goed, gewoon zo een stukje kauwgom long vinden ze hier ook niets.
Door conleeuw
#672864
ook ik geef long bij iets anders, dus een stukje bij een geiten rib of bij lever en of andere orgaan spullen ;) hier is het ook niet de absolute favoriet van alle honden, maar ze eten het wel, dat was in het begin wel eens anders, ze hadden zo iets van.....watmoetikhiermee :D ;D ;D maar met de meeste dingen geldt wat mij betreft, aanhouder wint ;)
Door bas rouge
#672873
Long vinden ze niet lekker, alleen mijn vreetschuur eet het maar zelfs zij eet dat met slechts matig plezier. De structuur is ook wel raar, sponzig en nou ja, niet echt aantrekkelijk. Ik gaf het een keer buiten en een reiger stond op een afstandje te wachten, ik heb het naar hem toegegooid toen mijn honden het niet wilden hebben en die heeft het zonder mankeren naar binnen gewerkt.
Door Happy Tail
#672988
Hier is er ook wel eens wat long erbij. als ik een orgaan pakketje bestel dan hangen die dingen er gewoon bij en die  verdeel ik dan ook gewoon. Weet wel dat Baya in het ebgin heel erg eraan moest wennen en dat terwijl de gedroogde stukjes erin gingen als boterkoek.
Dus je zou even vol kunnen houden en met kleine stukjes opvoeren of drogen. en dan nog niet eten jammer....dan maar geen long, want echt voedingswaarde heeft het niet. het id hier ook gewoon vulling en ik reken het nergens mee
Gebruikersavatar
Door *Monique
#673062
hellenbanjerbo schreef: long (van welk dier maakt niet uit)droog ik hier tot beloninkjes. en leker dat ze het vinden!!!!
Hier ook
Door *Ilse
#673469
Ach ja ik ben natuurlijk ook nog maar een begenneling, Candy krijgt cb en een aantal dagen vers. Dus i kdacht kom maar op we proberen weer eens wat nieuws, geen succes nou dan maar niet. Vandaag bij de liddl een eend gekocht, en die ga ik dan maar in stukken hakken, wedden dat ze die wel lust. 't is een verwend nest!!!! Maar wel een lekker verwnd nest!! :-*
Door Bernadette
#682099
Hier ook de eerste keer dat ik het aanbood, was écht niet eetbaar hoor (volgens de oudste hond en alledrie de katten)

Nu krijgen ze af en toe een heel orgaanpakket waar de longen nog bij zitten en dan eten ze het wel op. Misschien is het de structuur of de smaak waar ze ook aan moeten wennen. ik vind het ook een beetje raar voelen hoor, nu maak ik er snoepjes van in de droogmachine.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#682347
Hebben mijn honden dan zo'n schreeuwende honger?? :o
Vanmorgen kreeg het trio voor het eerst lamslong.
Delicatesse....... :yes:

groetjes Sylvia
Door judith1967
#682354
Ik meng het meestal dor het nadere orgaan.cairo eet het dan gewoon op.Weet niet of tie het zo zou eten,maar ik denk het wel.
Door *Ilse
#683222
roksefloks schreef: Hebben mijn honden dan zo'n schreeuwende honger?? :o
Vanmorgen kreeg het trio voor het eerst lamslong.
Delicatesse....... :yes:

groetjes Sylvia
Ik heb het inmiiddels nog eens geprobeerd, maar ze eet het echt niet!
Het is runderlong geweest, misschien  dat de lamsvariant wel zou smaken. Ove het algemeen is het niet zo zeur met etne, maar dit wilde ze echt niet eten,, zelfs niet nadat ik haar niets gegeven heb en het opniwue aangeboden heb,, ze moest het echt niet!
Dan maar wat anders, ja toch!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door