Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#672412
Vandaag komt het baasje met twee geslachte wilde konijnen thuis, voor de kerst.
De honden werden gek van de geur alleen al.
Ik heb de karkassen en voorpootjes voor de honden ingevroren.
Nu mijn vraagjes:
Wat is het verschil tussen tam en wild konijn?
Is konijnvlees vet?
Mijn honden hebben geen probleem met kipkarkassen en kipvleugels kan ik ze konijnenbot geven?

Ze lijken het in ieder geval wel erg lekker te vinden.

groetjes Sylvia
Door tieneke
#672415
Wild konijn vinden de meeste honden niet te pruimen,dit door waarschijnlijk de scherpe lucht,tam konijn heeft een hele andere lucht.
Konijn is niet echt vet en hier vinden ze het tamme konijn gelukkig weer lekker na dit een paar keer geweigerd te hebben.
Als ze bot gewend zijn gewoon alles geven inclusief de kop.
Door tieneke
#672425
Bernadette schreef: Hier krijgen ze het ook! Alledrie zijn ze er gek op!
Heel soms loopt Tinus te meuten,als ik dan dreig dat zijn zussie het krijgt vreet ie het meteen piepend op  ::)
Door Lizzy
#672614
roksefloks schreef: Vandaag komt het baasje met twee geslachte wilde konijnen thuis, voor de kerst.
De honden werden gek van de geur alleen al.
Ik heb de karkassen en voorpootjes voor de honden ingevroren.
Nu mijn vraagjes:
Wat is het verschil tussen tam en wild konijn?
Is konijnvlees vet?
Mijn honden hebben geen probleem met kipkarkassen en kipvleugels kan ik ze konijnenbot geven?

Ze lijken het in ieder geval wel erg lekker te vinden.

groetjes Sylvia
Twee van mijn honden vinden wild en tam konijn erg lekker. Een van mijn honden vindt tam konijn lekker en wild konijn niet te happen. Ik vind de kleur van wild konijn anders en ook de geur. En de smaak moet ook anders zijn (ik eet geen vlees dus ik weet zelf niet hoe het smaakt. Maar als de geur en kleur anders is en 1 van mijn honden het niet moet, dan is de smaak vermoedelijk ook echt anders). Ik denk dat een wild konijn mogelijk ook minder vet is als een vetgemest tam konijn. Als je hond aan kippenbot gewend is: dan kun je ook konijn proberen hoor!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#672800
Ik heb dan weer een hond die geen tam, maar wel wild konijn eet. Tam konijn eet hij trouwens wel als het gevild is, maar niet als heel prooidier.  :-\
Door bas rouge
#672872
Wild konijn is meestal kleiner en het vlees is roder. Als ze geschoten zijn dan helemaal, vanwege het bloeden, meestal zitten er kogeltjes/hageltjes(?) in. Die probeer ik er zoveel mogelijk uit te peuteren. Wilde konijnen die gestrikt zijn zijn minder rood dan geschoten konijnen maar toch roder dan tamme konijnen.
Konijnenvlees is niet vet en de botjes zijn dun en makkelijk te kraken.

Ik heb maar 1 hond die konijn lust, de rest vindt wild zowel als tam konijn niet lekker.
Door conleeuw
#672875
wat de verschillen zijn is eigenlijk boven al genoemd.
1. Wild en tam ruiken en proeven verschillend, wild is sterker van geur en ook meer "kruidig" (bij gebrek aan beter uitleg term) van geur en smaak.
2. Wild vlees is vaak roder dan dezelfde vlees van tamme soortgenoten, dus donker vlees terwijl tam licht vlees is.
3. Wild is magerder dan tam.
4. Wild is de leeftijd vaak onbekend, dus vaak toch ouder, mogelijk harder botten dan tam..... maar dat is per dier natuurlijk verschillend ;) terwijl tam meestal net als bij kippen vrij jong is.
5. Wild heeft gebarft voor hazen/konijnen, tam heeft vaak konijnen brokken gegeten............ :( waarschijnlijk inclusief vismeel of andere beendermeel, waar ik het niet mee eens ben ;)
zo dat is al wat ik er bij kan verzinnen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door